O rätt som det är så hittar man viljan i hjärnan..

men orken då??

Idag fick jag en sån här konstig känsla. En känsla av att jag vill göra en massa saker, få ordning på allting som är kaos; här hemma, hur jag mår, träningen, allting man vill hitta på o fixa med..
Jag hittade en liten gnista men orken till att ta tag i det finns knappt och det gör mig frustrerad..
Allt jag gör är att sitta i soffan, plocka runt här hem några minuter o sen sätta mig i soffan igen.
Den senaste tiden har jag haft svårt att vara där jag är. Är jag på jobbet (klart att jag gör mitt jobb precis som jag ska) men jag är redan vidare och panerar nästa. Är jag o tränar är jag redan iväg på nästa grej. När jag är påväg hem planerar jag kvällen till punkt och pricka.
Varför är det så svårt att vara just där man är för stunden??

Imorn är tanken att jag ska ta mig iväg till jobbet.. Jobabr 7-13:45 och lika dant på fredag så jag borde klara dessa dagar. Sen är det ledig igen!
Har ringt till vårdcentralen idag för o se om de kan hjälpa mig med varför jag inte har någon ork i mina ben (varför de skakar och ibland bara viker sig), varför jag till och från har svårt att andas, varför jag till och från mår illa och varför huvudvärken kommer och går som den vill..
Får se vad de säger när de ringer tillbaka..


När min älskling kommer hem ska vi åka ner med lite saker till hans lillasyster och hennes kille och sen åka och handla mat. Hoppas att jag orkar med allt det. Vill inte stupa i soffan när jag kommer hem.. Är ju hemma till typ fyra så då är det ju hela kvällen kvar!

____________________________________________________________________________

" Önskar att allting bara var klart, att allting bara var bra iaf för en liten stund så man kunde koppla av och inte behöva tänka på och oroa sig för en massa saker "

// Lisa




Kommentarer
Postat av: mi

Jag tror fortfarande att det är lite som jag sagt förut, du mår illa för att du är trött, du är trött för att du som du själv säger är på väg till nästa sak innan du ens lämnat det förra, och kroppen orkar inte hänga med efter ett tags psykist utmattning så då blir de fysiskt. Men visst det skulle iosf kunna vara något fysiskt, men jag befarar att det inte är det.. Jag hoppas verkligen att de kan hjälpa dig! Det vore ju guld värt om de kunde, men att läsa om det du skriver om ser det ut som, iaf i mina ögon, att du snarare har någon form av prestationsångest o stress symptom, men vad vet jag :)



En sak kan jag iaf säga, att jag gjorde som dig förut, tänkte på en sak när jag håll på med en annan och ett bra tips är säg åt dig själv, att "nu när jag (t.ex.) tränar kan jag inte göra något åt det som ska göra senare, så nu tränar jag." Efter mycket upprepning så sätter det sig. Det gjorde iaf det för mig :) Det är skönt när de släpper och man vet att man är där och inte kan göra något åt något annat medan man är där man är, så då är det meningslöst att ens fundera på det. Men mig tog det typ tre år eller något innan jag insåg vad jag sa helt och hållet. Teori är enkelt, praktik är svårt.



Lycka till och jag ska hålla tummarna!

Kramkalas

2011-01-26 @ 15:11:02
URL: http://ni.blogg.se/
Postat av: mi

Det var underbart att åka skidor :)

2011-01-30 @ 11:56:02
URL: http://ni.blogg.se/
Postat av: mi

Hoppas att du också får en fin helg :) kramas

2011-02-04 @ 18:23:45
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0