Jag tänker inte kasta tillbaka...

Antar att det var väntat o reaktionen är inte konstig! Men helt ärligt - vi är vuxna människor! Mer behöver jag inte säga..

Det är kaos i min hjärna o jag kan inte fokusera på någonting.. Det är jobb 100% på förskolan, jobb på badet (mentornskap, möten osv), saker som ska redas ut med papper, räkningar o massa annat skit.
O sen är det allting runt detta som är anledningen till att jag inte kan fokusera på allting ovanför. Går som i en annan värld o tårarna är nära nästan hela tiden, jag har ont i magen, ont i huvudet o ont i halsen.. kraften finns inte.. O så toppen på detta - massor med personal är borta från jobbet.. Känns som om jag håller på att gå in i väggen! Självklart går det upp o ner o det är inte varje minut jag känner såhär..
Kanske har jag hanterat detta helt fel men vad ska jag göra? Det är inte någon som har sagt att detta ska vara lätt o det är det fan inte heller!!

Skulle vilja fokusera bara på saker jag tycker är kul, ta hand om mig själv o komma på fötter igen för att orka med allt.
Men jobb, jobb, jobb o allt som får mig på andra tankar är det jag fokuserar på nu! Att ta det lugnt o bara vara får mig att må illa..
Allt detta är galet, det värsta jag någonsin har gått igenom..
Samtidigt som orken inte finns att göra något sysselsätter jag mig för att få bort alla tankar!

O all denna skit som kastas mot mig, kasta på bara, jag tänker inte kasta tillbaka - det hjälper inte - jag är inte sån! Tänker inte göra saken värre än vad det redan är! Om jag också skulle börja bete mig illa skulle allting bli tusen gånger värre. Även om det lockar så lägger jag band på mig själv o stänger inne skiten istället! Vill att detta ska lösa sig o då kan man inte kasta ur sig en massa skit som man senare kommer ångra!! Saker som man senare kommer ha emot sig när saker o ting är annorlunda...

Ni som känner mig, som har känt mig länge, riktigt länge, mina vänner som alltid funnits för mig.. Har jag blivit någon helt annan?
Klart jag har förändrats men som vi alla sagt så många gånger förut, det är väl en självklarhet att detta förändrar människor!! Men någon helt annan? Jag är den jag vill vara.. jag ser på saker annorlunda idag, prioriterar andra saker... Gör saker jag vill göra, hittar på saker för att jag älskar att hitta på saker, tänker inte sitta inne o tråka bort mitt liv!! Det är gjort o så kommer jag aldrig mer att göra!!

____________________________________________________________________________________

" När stormen har lagt sig är det bara minnen och orden som finns kvar "

// Lisa

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, jag har känt dig länge och hoppas att vi kommer finnas i varandras liv minst lika länge. Mitt liv utan dig skulle kännas ssssååå tomt. Men svar på din fråga, NEJ, du har inte förändras bara blivit vuxen (som vi alla blir).



Som jag sagt så många gånger, man ska göra saker som man vill och blir lycklig över i livet. Livet är ju alldeles för kort för att slänga bort, eller hur?



Du har så rätt i att vi är vuxna människor och jag tycker det är bra att du inte "kastar skit" de vinner du på i längden. Kanske är det så att de vänner som finns kvar vid din sida efter allt detta kanske är dina riktiga och ärliga vänner?



Men i all hets glöm inte bort att ta hand om dig. Unna dig en kväll med hemma spa kanske? Bada (om du har badkar, jag vet ju inte) lägg en ansiktsmask, måla naglarna och mys i soffan med favorit myskläderna.



STORA VARMA KRAMAR

från mig till dig

2010-09-29 @ 09:24:48
URL: http://somethingsmall.blogg.se/
Postat av: Samme

Det är fan rätt Lisa, var den mogna människan! Man får bara acceptera att alla här i världen inte växt upp.

2010-09-30 @ 00:57:56
Postat av: mi

Nej, du har inte förändrats så brutalt mycket, du är bara lite mera av dig själv numera.

I allra värsta fall får du nöja dig med oss vänner som är kvar ;)

Bara o ringa/smsa eller vad som om det är något, du får mer än gärna komma hit och ta en paus från allt där hemma, (jag vet att det är mycket nu så du behöver inte, men alternativet finns).

2010-10-03 @ 20:40:11
URL: http://ni.blogg.se/
Postat av: mi

Tack för tipsen! :)

2010-10-03 @ 20:41:33
URL: http://ni.blogg.se/
Postat av: mi

Jo något sådant, och det värsta av allt är att man blir tröttare för varje dag, man hinner inte sova ifatt även om man sover.. :/ Sköt om dig och försök att ta någon stund då och då till att slappna av.

2010-10-05 @ 08:58:20
URL: http://ni.blogg.se/
Postat av: mi

Tack själva för att jag fick komma. Det var riktigt trevligt och tåls att göras igen ;)

2010-11-01 @ 17:48:14
URL: http://ni.blogg.se/
Postat av: mi

Det känns lite som om alla mina dagar är så här långa, men jag är i alla fall överlycklig att jag kan lägga simningen på hyllan, eller ja jag behöver öva men annars så.. jag är ju godkänd! :D:D:D:D

2010-11-03 @ 16:12:27
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0