Tomma gator...

Inte så mycket till uppdatering idag..  Det har varit full fart från morgon till kväll..
Dagen började med att jag var alldeles för trött för att gå upp o låg därför kvar i sängen lite för länge.. Det blev till att stressa galet! På 35minuter skulle jag hinna
- tvätta håret
- torka o fixa håret
- Äta något
- sminka mig
- välja kläder o få dom på kroppen
- packa ner saker som skulle med till kursen

O vad hann jag med då?? Punkt 1 o halva 2, punkt 4 o 5 (som tur var) o nästan hela 6
Men detta hann jag inte på 35 minuter.. det tog 45minuter - jag var lite sen hemifrån o fick cykla som en galning till jobbet.
Till min stora förvåning så var det nästintill tomt på gatorna i stan.. jag undrade om det var något speciellt som gjorde att alla människor höll sig inne. När jag cyklade förbi Djäkne hade jag bara sett två människor o i korsningen efter skolan kom en bil.. sista biten till badet kanske det kom ett par personer till. Klockan var ju inte så extremt tidigt att folk med säkerhet låg o sov- klockan var ju faktiskt halv 9. Det kändes konstigt att cykla på gator som var nästintill döda..
Framme vid jobbet visade det sig att jag inte var sist.. även att jag var sen!

Kursen var riktigt bra faktiskt - han som höll i kursen var en person som kände mina föräldrar. Jag kände igen honom men man säger ju inget när man inte kan placera dom.. men det dröjde inte länge förrän han öppnade munnen o sa att han kände igen mig.
Efter kursen tvingades jag att åka upp till Himpa för en genomgång som egentligen var ganska onödig - jag har ju jobbat där förut..

Har varit ute hos Andreas föräldrar idag på kvällen, hans mamma fyller ju år idag. Innan jag åkte dit ut fick jag besök här hemma, härligt med trevligt sällskap o skönt att få prata med någon =)
Imorn hoppas jag på bra väder, då blir det att åka ut till Ida o Henke o sola. De andra lär väl bada men hmm.. kanske lite för kallt för mig. Jag hoppas på att kunna börja få lite färg iaf..
Senare kommer pappa o mamma hit o ska hjälpa mig med lite saker här hemma. Kanske blir det att åka ut till Andreas föräldrar imorn igen på kvällen..


Det blir ett långt inlägg detta men jag måste avsluta med lite frågor. Mina dagar innehåller massor med frågor, här är några av dagens:
- förtroende är väl något som förtjänas? Hur kan man efter så mycket komma o tro att jag ska börja prata?
- "Nu när allting är som det är måste man titta tillbaka o minnas hur det var då.." men jag undrar; om det inte var bra innan hur ska jag kunna titta tillbaka o finna styrka i det när det inte var bra?
- vad händer när man finner styrka, trygghet o glädje någon annanstans?

___________________________________________________________________________________

" För oss kommer du alltid vara samma Lisa "
(hur kan man säga så? Jag har ändrats o kommer ändras mer - människor som tänker så kommer att bli besvikna)

// Lisa




Kommentarer
Postat av: mi

Klart att man ändras, jag är inte samma tjej jag var i lågstadiet, och jag kommer inte vara samma tjej jag är nu när jag är 50. Alla ändras konstant bara att det är småsaker i taget. Ingen är densamma, och efter något sånt här så ändras man definitiv.. Det räcker med att man ändrar en uppfattning om något litet itaget..

2010-05-30 @ 13:01:56
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0