Det är väl det som är huvudsaken??


Ska börja med att förklara en sak.. eller förtydliga (heter det så?)
Jag skrev för ett tag sen att jag hade fått en fråga.. "ser du någon annan när du tittar dig i spegeln?"
Hon som frågade vill att jag skulle svara nej.. Alltså att jag ser samma gamla Lisa..
Men jag ser ju inte samma Lisa längre.. men för att slippa frågor svarade jag "nej jag ser ingen annan"
O jag trivs med den jag håller på ett bli; någon som är lite mer avslappnad, inte lika mycket planeringsfreak, gör saker som jag alltid har velat göra, tvekar inte lika mycket inför saker längre - är inte lika feg som jag varit, har jävligt kul för det mesta, tänker inte lika mycket på vad andra ska tycka o tänka - även om det är mycket kvar att jobba på här har jag blivit bättre tror jag.
Men många negativa sidor finns kvar, vissa har blivit värre nu när allting är upp o ner men jag jobbar med dom o hoppas helt enkelt på det bästa!
Jag tror att de som lever i min närhet märker att jag har förändrats, vissa gillar det, andra inte.. Men jag gör det! Det är väl det som är huvudsaken??
O som en vän sa till mig, det vore väl konstigt om du inte skulle förändras när du går igenom något som detta?? O det är sant, det finns nog inte någon som går igenom en sån här sak o kommer ut som samma människa på andra sidan!

Även om jag i bloggen många gånger kan framstå som väldigt negativ så är jag nog inte det egentligen. Klart att jag hatar att det är så här, att saker o ting är skit, att många saker inte fungerar som det ska, att vissa saker inte fungerar alls.. o det är klart att det känns skit! O jag vet inte vart o hur det kommer att sluta..
Men en sak vet jag säkert.. jag tänker inte ha det tråkigt på vägen dit, på vägen till vad det nu är jag är på väg till..



Ikväll har jag varit o käkat mat med Jenny på Fräcka Fröken.. Jag älskar att sitta på ett café o snacka en massa skit bara. När det är regnit ute är det extra mysigt att sitta inne i värmen. När det är varmare kan man ju sitta ute o mysa istället, lika underbart det =)
Är så glad över att ha Jenny som vän, hon är en underbar människa o vän o henne håller jag hårt i..!!
Vi är så lika i många situationer o det är så skönt nu när hon förstår hur jag tänker i den situation jag är i.. Tack för att du finns gumman!!



Mina planer, som jag tänker berätta om senare.. kanske imorn, ser ut att lösa sig. Ska ringa några samtal imorn bara så borde det vara klart sen =)



_________________________________________________________________________________________

" Något nytt - något jag vill "

// Lisa



Kommentarer
Postat av: mi

Ja jag ska bara höra mer ingående och skriva ned den.. den är verkligen jätte rolig, men vi var kanske runt en tolv som körde..



Klart att det viktigaste är att du trivs med dig själv!



Många sjuka kramar ;)

2010-05-26 @ 07:44:11
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0