Att simma är frihet...

Jaha så var man själv igen då.. fy fan för detta säger jag bara!! Tänk om jag kunde ha någon som flyttade in varje gång Andreas läggs in.. det skulle ju va hur bra som helst.. =)
Andreas sover hos sina föräldrar inatt för att imorn åka mot Linköping.. Har ångest över besluten att följa med eller inte följa med dit varje gång han ska iväg.. När han åker över dagen är det lite lättare men ibland tvingas han ju stanna kvar även om tanken är att han ska åka över dagen. Men när han läggs in är det riktigt besvärligt att bestämma sig.. Han kommer ju att ligga inne tills på lördag nu.


Idag har jag känt mig konstig hela dagen - kanske för att jag vet att jag inte kommer träffa Andreas på flera dagar, jag vet inte. Har varit irriterad o nedstämd hela dagen. Lite bättre blev det när jag kom till jobbet. Den första gruppen med högstadiekillar höjer humöret..
När deras lärare sa att tjejer gillar killar som kan simma var en av killarnas svar "Men dom gillar killar som tränar fotboll också" Hihi..
Efter jobbet gjorde jag livärddningsprovet inför sommaren, simma 25 meter, hämta en docka på 4 meter o bogsera den tillbaka 25meter. Man har 1minut o 50sekunder på sig. Jag kommer inte ihåg vad jag hade förra året men idag hade jag 1minut 9sekunder.
Efter detta test var det dags att simma lite.. Tiden var lite knapp o hann bara simma lite drygt 15minuter innan de skulle stänga.. så det blev inte så långt, 800meter. Får se om jag kan stanna kvar o simma på torsdag kanske..
Att simma ger en känsla av frihet, man släpper alla andra tankar o bara njuter av att få vara i sin egen lilla värld..känna vattnet strömma längs kroppen o känna hur varenda muskel i kroppen får jobba!


Nu sitter jag i soffan o tittar på The Mentalist.. jag gillar honom verkligen, charmiga killar är det bästa som finns.. ;)
Ha en bra kväll..

_____________________________________________________________________________________

" Det har gått ner med ytterligare 2 o det känns toppen! "

// Lisa






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0