Du är för gammal för att chocka omvärlden...

Imorse när jag kom till jobbet fanns ingen där.. hmm.. kändes inte lite onödigt att ha släpat sig upp ur sängen strax före kl 7 o så när man kommer dit så är ingen där. Jag tänkte inte sitta där helt själv utan åkte hem o jobbade hemma istället..

Har så svårt att komma till ro.. igår hade jag svårt att ligga still o titta på hockeyn. for omkring o gjorde en massa saker samtidigt, tvättade o plocka iordning på saker. Jag undrar om det beror på att det alltid händer något när jag försöker koppla av, när jag försöker tänka på annat..
Igår ringde de från Linköping o sa att Andreas var tvungen att åka dit idag.. hans blodvärde var så dåligt att de tyckte att han skulle få blod. Han är nog hemma igen men är ute hos sina föräldrar.
Känner en inre stress, en oro som jag inte kan skaka av mig..
Tillsammans med mina vänner är det lättare att koppla bort, men jag kan ju inte vara med dom hela tiden.. Får dåligt samvete när jag inte umgås med Andreas. Samtidigt säger han att jag ska göra saker som jag vill göra.. Jag vill vara med mina vänner men jag vill också göra saker med Andreas.. vilket inte är det lättaste - tråkigt nog. Hur han mår o hans humör växlar på ett par sekunder. Han tycker inte att något är kul, o alla förslag jag kommer med kastas ofta bort direkt.
På söndag hoppas jag på en heldag med honom, typ gå ut o käka eller fika någonstans.. gå en promenad, se på film - bara umgås men en så länge så har dessa tankar inte landat hos Andreas. Förhoppningsvis tycker han på söndag att det ska bli kul..!



"Du är för gammal för att chocka omvärlden.." Hmm, det handlar inte om att chocka omvärlden! Det handlar om att göra saker som jag vill göra! Saker jag inte tidigare vågat, tankar måste få landa, fungeringar måste tänkas på innan man bestämmer sig. Man måste få leva, o inte om några år ångra att man inte gjort en massa saker som man egentligen hade velat gjort! Man lever bara en gång..
Man kan inte alltid tänka på vad andra ska tycka o tänka!


Nu ska jag försöka käka lite o om en stund åka mot jobbet.. Avslutning idag.. På måndag börjar intensivsimskolorna!

__________________________________________________________________________________

" You make me free "

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0