En lördagkväll...

..i tystnad..
.. i var sitt rum..
..tittandes på olika saker...
En som undrar o funderar...
...en som fokuserar på något annat..
En som vill saker...
...en som inte vill...
En som inte kan sova - fryser o kramar en kudde o undrar vart allt ska sluta...
...en som somnar utan problem..
Så är det!!



Dagen idag har varit riktigt bra.. helt underbart! Solen har lyst o det har varit varmt.. Dagen började i o för sig väldigt förvirrat. Jag for omkring här hemma o fick inte något gjort, kunde inte fokusera o visste inte vart jag skulle börja.. Jag skulle göra mig iordning, fixa benen, plocka i ordning lite o packa inför dagen men jag fick inget gort o tiden bara försvann..
Någon gång vid 11 satte jag mig i bilen o åkte ut till Ida o Henka..
Innan det skulle jag vaxa mina ben vilket var det dummaste någonsin, inte för att det gjorde extremt ont utan för att benen efteråt blev jätteröda o svullna, nu svider det o jag hoppas att det röda lägger sig snart.. Håller tummarna för att håret inte växer ut på ett tag.. vill slippa håriga ben när jag ska åka på Sweden Rock..
Klart att benen blir röda efter att ha vaxat men jag kunde ju ha gjort de någon annan dag än samma dag jag ska ligga o sola o bada.. PUCKO säger jag bara.. =P
Ute hos Ida o Henka blev det massor med sol o nu är jag röd - inte bara på benen.. hahaha... glömde smörja in mig med solkräm o det får jag ju lida för nu..
Som tur är brukar jag bara bli röd första gången på säsongen som jag solar sen klarar jag mig ganska bra - i sommar ska jag bli riktigt brun..
Efter jag har jobbat klart i vatten fredag v. 26 ska jag göra något som jag tänkt göra väldigt länge men inte vågat - nu är det fan dags! Som tur är, är det massor med veckor kvar på sommaren, dessutom har jag fått lite färg då! =) Kommer bli riktigt snyggt!

Efter sol, bad (ett snabbdopp på ett par sekunder, det var ju bara 16grader i poolen o jag är badkruka), o lite fotboll/volleyboll var det dags att åka hemåt..
Mamma o pappa kom förbi en sväng o hjälpte mig att sätta upp en spegel o en vajer för att kunna dela hallen från vardagsrummet med en gardin. Sen åkte jag ut till Andreas föräldrar - där blev det mat, lek med 2busungar, o prat med Jennie o Jonas som kom förbi med deras lilla bäbis =)


Imorn.. hmm.. kanske dags att ta sig till gymmet igen. Det var ju verkligen jättelänge sen jag var där. Pappa skulle göra lunchpass - bodypump så jag får se om jag följer med. Lär ju ha träningsvärk på tisdag i så fall..

______________________________________________________________________________________

" Vad är rätt o vad är fel?? "

// Lisa







Kommentarer
Postat av: mi

Ja du, likadant med vaxning som epliator, man blir röd och man ska definitivt inte sola samma dag man har gjort något sådant! Du kan få testa min någon dag om du vill, men jag kan säga redan nu att det gör ont, men det är en vanesak tror jag för det gör inte alls så ont som det gjorde första gången då jag undrade varför i hela världen jag utsatte mig för sådan smärta, men så gjorde jag det igen av någon anledning och igen och igen.. Kanske är för att mamma gör det och jag insåg att det faktiskt är avklarbart. Det står att den ska klara av hårstrån som är 0.5 sen vet jag inte om det är cm eller mm :S har inte läst så noga, men jag kan kolla upp det. Den tar riktigt korta hårstrån iaf för jag testade ett riktigt kort idag :P

kramar

2010-05-30 @ 22:27:59
URL: http://ni.blogg.se/
Postat av: mi

haha okej, jag har faktiskt aldrig vaxat mina ben, men har funderat på det men sedan tänkt neeee :P



Ja visst, den kommer åka hem med mig nästa helg så det är bara att ropa hej! ;) kramas o god natt

2010-05-30 @ 23:15:01
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0