En stad fylld med kärlek...

Kvällen i fredags var så underbar... Önskar att den hade vart längre, att den aldrig hade tagit slut.. Lite "småvinglig" framåt 4 traskade jag hemåt. Jag hade då lyckats få med mig två till muppar som inte orkade gå hem..
Faktiskt riktigt skönt att slippa sova själv i lägenheten. Det var riktigt länge sen någon bodde här. =(

Kvällen började på Delhi där Robin o jag stannade till en snabbsväng på vägen till Folke. Efter en stund på Delhi tillsammans med massa människor vandrade vi vidare mot Folke. Där spenderade vi resten av kvällen med trevliga människor, ölspel o en massa skratt!

Dagge o jag började spåna på hur man skulle kunna stanna tiden (sluta åldras), vrida fram den (bli äldre) eller vrida den tillbaka (bli yngre).. Dagge hade massor med tankar o jag har lovat att sponsra honom i hans arbete.. Så Dagge, nu är det upp till bevis! Ska du ha pengar är det bara att lösa detta problem!! ;)
Tankarna började med sköldpaddor (eftersom de lever länge) gick över till kineser i japaner (eftersom de också lever länge.) Vi funderade på vad det var för något speciellt som de äter (kineserna/japanerna alltså, jag tror inte att vi skulle leva längre om vi åt som sköldpaddorna.) o gick sen över på om det är något som de inte äter som vi äter. Vi kom fram till att kött var nog det som var den stora skillnaden. Så nu är det bara att spåna vidare.. Resultatet kommer säkerligen att dröja men jag hoppas att vi kommer komma fram till något iaf.. hihi

Igår när jag vaknande mådde jag inte alls bra.. bristen på mat satte sina spår.. efter några timmar hade illamåendet gått över men jag kunde fortfarande inte käka. Pillade i mig lite yogurt men mer blev det inte. De två övernattande åkte från mig någon gång vi 11:30 o vid 12 kom Emmie. Jag gjorde mig iordning o efter en stund åkte vi till Skarphagen för att möta upp Dagge, Robin, Elfa, Matte, Dexter, Dennis (har jag glömt någon?) (eller som Emmie beskriver gänget " Lisas mer eller mindre underliga men störtsköna vänner")
Motorcyklarna hade redan åkt förbi när Emmie o jag kom. De blåste o var riktigt svinkallt o det tog väldigt lång tid innan bilarna kom.
Tid var inget som fanns i mina tankar, jag levde i nuet o jag hade supertrevligt även om jag höll på att frysa ihjäl..

Någon gång under tidig kväll åkte Emmie o jag hem till mig för att ha spa-kväll. Vi lagade mat, hade fotbad, ansiktsmask (som för övrigt gjorde oss hur vackra som helst hahaha..)
Efter några timmar kom Robin o vi kollade på film, Avatar blev det, eller det var bara jag o Emmie som tittade, ibland bara Emmie eftersom Robin o jag somnade till. Jag sov inte så mycket men Robin sov nästintill hela filmen.
Kl 2 var filmen slut o jag o Emmie kröp ner i sängen o sov. Robin gick inte att få liv i så han fick ligga kvar, snarkandes på soffan!!

Dagen idag började lugnt.. efter lite prat o solande på balkongen skjutsade jag hem Emmie, Robin gick o tog en fika hos hans bror.
Lite senare mötte jag upp Robin o vi gick o köpte en macka på Fräcka Fröken o sen satte vi hos i Vasaparken. Där kunde jag ha suttit hela dagen. Solen värmde o det var riktigt underbart! Det blåste lite till o från man för det mesta var det riktigt varmt.
På vägen hem från Vasaparken insåg jag hur mycket jag trivs i denna stad, det är nära till allt o här bor underbara människor (även om många av mina närmsta vänner av olika anledningar har "flytt" staden) Jag kände mig glad o alla bekymmer var som bortblåsta. Staden är vacker o bara man vill så finns det mängder med saker att göra.
Förra sommaren var den bästa någonsin o jag planerat att göra denna vår o sommar minst lite rolig!! Kosta vad det kosta vill - jag ska inte ha tråkigt!! Jag har haft tråkigt tillräckligt mycket, nu är det dags att ha kul igen!!

Denna helg har varit underbar, den bästa på väldigt väldigt länge!! Tror inte att den kunde ha blivit bättre! O jag har mina underbara vänner att tacka för det! Tack för att ni finns o för att ni är så underbara.. Har verkligen hur kul som helst med er =)


Om knappt en timme ska jag åka till Linköping o hälsa på Andreas..


_____________________________________________________________________________________________

" Kanske en flykt från verkligheten men det är där jag vill vara "

// Lisa







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0