Lysande ögon...



Tävlingen i söndags gick ganska bra.. men jag o Micke som åkte som tränare dit hade fått väldigt lite info om vad som gällde så lite smått kaotiskt blev det. Men barnen simmande väldigt bra, några blev tyvärr diskade så nu är det bara att fortsätta öva..
När man ser en förändring hos barnen, en förändring som man väntat länge på blir man extra glad. Ett av barnen som var med på tävlingen o simmande väldigt bra o som på träningen igår kämpade på hur bra som helst är en av de barn som gjort just denna förändring. Den viljan o den kämpaglöden som jag såg på träningen o på tävlingen har jag inte sett någon gång hos honom under dom åren jag har haft honom. Det är så kul att se! Efter träningen gick jag fram o pratade med honom o berättade hur bra han hade kämpat. Hans ögon lyste! Jag håller tummarna för att det fortsätter så här. Nu ser det verkligen ut som att han tycker att simningen är rolig! =)

På måndagar är det kl 20 vattengympa på badet. Så när jag går därifrån är det full fart i vattnet o hög musik. Igår spelade de en låt som gjorde att gamla minnen spelades upp i huvudet.. bland annant en konsert för riktigt länge sen, med mina kusiner, av varm sommarkväll... Den fick mig att längta till sommaren ännu mer än jag redan gör. Den fick mig ännu en gång att önska att man kunde styra tiden; vrida tillbaka, stanna, o ibland vrida fram..
Låten fick mig att blir varm o kall på samma gång...

Thomas Ledin - en del av mitt hjärta




Den nya utmaningen är antagen iaf till hälften.. Nu ska ett möte bokas in o så får vi se hur det blir efter det..
Förhoppningsvis blir mötet av nästa vecka.. Kommer kännas mycket bättre när allt är klart o det inte längre finns en massa frågetecken som det finns nu.

På förmiddagen idag har vi varit på sjukhuset o tagit prover.. Andreas ligger nu i sängen o sover - han mår inte så bra idag. Jag hoppas att han känner sig bättre snart så vi kan äta lite mat o gå en promenad innan jag ska till jobbet. Lite synd är det att det regnar ute men då får vi ta fram paraflaxen..


Vi avslutar med en liten reklam..som gör att man blir på bra humör.. hihi

______________________________________________________________________________

" En saknad som alltid kommer att finnas "

// Lisa




Kommentarer
Postat av: mi

Ser bloggen någelunda bra ut? Jag är nästan nöjd, små saker kvar.. Knepigt, för man vill ju ha den personlig.. :/ kram

2010-03-24 @ 12:46:16
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0