När sjukdomen styr våra liv...

I fredags hamnde vi ute hos Fridell.. Blev hämtad av Martin o Andreas direkt efter jobbet kl 19:15 o sen bar det av ut på landet. Hos Fridell var han, hans tjej, hans mamma o hennes sambo, Fridells syster o sen någon kompis till Fridell. Först blev det mat o efter det tårta. Hur gott som helst! =)

Innan jobbet skulle Andreas o jag åka till Apoteket o hämta ut mer mediciner, åka o köpa present till Fridell o sen hämta lampan som äntligen kommit till affären. (Nu ska den bara komma upp i taket, vilket kan ta ett tag eftersom den måste fixas om lite innan den går att hänga upp) 5minuter efter att vi bestämt att vi skulle åka iväg började Andreas må dåligt o vi fick stanna hemma. Eller jag åkte ner o hämtade lampan men några mediciner eller present blev det inte. Martin fick åka o köpa present.

Idag har det varit totalt kaos.. Vi bestämde igår att vi skulle gå en promenad upp till stan o hämta ut mediciner o sen gå upp till badet o hämta mina vantar o en planeringsbok som jag glömde i alla stress igår. Men klockan gick o Andreas kom inte upp ur sängen. Jag hade gjort mig iordning o flera gånger sa Andreas att vi skulle gå. Jag fick inte alls mycket gjort under tiden som jag väntade. Andreas mådde inte bra o klockan blev strax före 17 innan Andreas kom upp ur sängen. Vi åt lite mat o sen fick va ta bilen upp till apoteket eftersom de skulle stänga kl 18. O sen svängde vi förbi badet.
Problemet var nu att apoteket inte hade den medicinen som vi verkligen behövde. Först trodde Andreas att han hade så att det räckte idag men att han behövde till imorn. När vi kom hem märkte vi att han inte ens hade så att vi skulle klara av kvällen. Vi ringde till Hematologen i stan men de hade ine tillräckligt med tabletter så att det skulle räcka till Andreas o den patient som låg inne.
Nästa steg var då att ringa till Linköping. Så nu ikväll har vi åkt fram o tillbaka till Linköping o hämtat 28tabletter. Nu har Andreas tabletter tills imorn kväll. På måndag morgon får vi åka upp till sjukhuset o apoteket där eftersom det är det enda apoteket i stan som har den medicinen som han ska ha.
Kom hem strax före 22 o är nu helt slut.. ligger o tittar på film o ska snart sova. Denna dag har varit riktigt snurrig.. det vi tänkt att göra gick åt skogen..

Jag hoppas på en bättre dag imorn!!

_________________________________________________________________________________________

" Att planera känns i de flesta fall helt värdelöst "

// Lisa











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0