Nya arbetstider o flykten från verkligheten?

Har haft möte med chefen idag om hösten.. hoppas på att det kommer att bli bra, bättre än detta år. Arbetstiderna har ju inte varit de bästa o hoppas på en annan lösning till hösten. Möjligheterna finns att jobba dagtid två dagar i veckan o då sluta mellan 16:30 o 17:00 dessa dagar. De andra dagarna lär se ut som de gör nu. Men att sluta så tidigt två dagar i veckan vore ju toppen! =) Vidare diskussion kommer ske.. Dessutom vill jag de dagar jag jobbar länge ha möjlighet att gå på land, vilket innebär att jag kommer jobba mer med crawlgrupper. Sen kommer jag ju inte kunna gå på land hela arbetspasset o inte alla veckor men kanske hälften av grupperna jag ska ha o kanske varannan vecka o det är ju mycket bättre än hur det är idag.
Anledningen till att jag vill ha det så är att jag detta år har varit förkyld näst intill hela tiden o det är inget kul. Hoppas att denna ändring ska göra mig mindre förkyld.


Härom veckan fick jag en fråga av min kära svärmor.. Hon undrade om jag var shoppoholic (eller hur det nu stavas) Hmm... alltså det är jag väl inte men sista tiden har jag köpt massor.. kanske dels för att jag vill få ordning hemma o för att det är vissa saker jag behöver. Men en del av det hela handlar väl om en flykt från verkligheten. Att jag får något annat att tänka på. Dels när jag handlar o sen när jag kommer hem att jag ska göra iordning på det jag handlat.
Men nu på sista tiden har jag varit riktigt duktig. Har inte handlat något (förutom mat då) på 1vecka.. hihi.. Vi får väl se hur länge till jag klarar mig..
Vet ju vissa saker som behövs hemma men det är egentligen inte bråttom med dom sakerna..
Imorn blir det ett varv på stan med Emmie.. hoppas på att hinna ett vinställ.. om affären fär jag hinnat ett är öppen.


Andreas o Lisa igår:
A: Vart är dammsugaren?
L: I städskåpet kanske?
A: Vart är det då?
L: Haha.. är du knäpp?
A: va?
L: I klädkammaren
A: Mhm..
L: Vänta så ska jag visa..
(några minuter senare)
L: Kom nu... Skulle du inte ha dammsugaren?
A: Nej..
L: Varför?
A: Det stod en massa saken ivägen..
L: Aa men allvarligt... den står ju längst fram..
A: jaha...
Jag går in o tittar.. framför skåpet står två påsar..
Hahaha..så söt...=)


Idag har det underbart väder... varmt o skönt. Jag håller tummarna för att det blir lika varmt imorn.. Nu blir det film o förhopningsvis kan jag hålla mig kvar i soffan utan att fara omkring!
___________________________________________________________________________________

" Torr asfalt är ett vårtecken "

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0