Om känslan säger att det är rätt har troligen inte tanken det

En helt underbar dag.. som tyvärr snart är över..

Men ibland är jag inte så smart! Jag inser det om o om igen.. Hahaha.. att man aldrig lär sig. Var på gymmet i söndag efter att inte ha tränat på ett tag.. Det blev 30minuters core o 1timmes spinning efter det.. Jag hade hur mycket krafter som helst.. Göra av med ilska, frustration o aggressioner.. Efter spinningen var jag helt slut verkligen, har aldrig svettats så mycket som jag gjorde då.. Var verkligen nöjd efteråt!! =)
Efter träningen åkte jag hem en snabbsväng, åt lite grann o sen gav mig ut igen. En promenad på nästan 3timmar med Robin väntade.. Kanske var det precis denna långa promenad jag behövde, bara få vara o låta fötterna gå.. gå åt det hållet som de ville... men halsont o en kropp som är helt slut blev resultatet efter söndagens träning!! Så smart?? Nja, inte riktigt va??

Så igår började mitt underbara halsont o imorse var det inte alls kul att behöva gå till jobbet, när jag vet att det väntade 3,5timmar i vattnet.. Hmm.. min kropp var helt förstörd som att feber var påväg.. Men det var bara att trycka i sig värktabletter o köra på!
Idag har det ju varit sol så det var inte kallt utan riktigt underbart att jobba.. Efter jobbet bar det av hem för att lämna väskan o byta kläder för att sen cykla mot Vasaparken o träffa Sofie för en fika i solen. Hon hade gjort kladdkaka o hade med sig te. Efter drygt 3timmar i solen hade jag bränt mig på armarna men det blev inte så farligt som jag trodde det skulle bli.. Riktigt trevliga timmar o hoppas på många många fler sånna timmar! Vill inte förlora henne, det finns för mycket kvar, för mycket vi har gått igenom..
Jag for ett varv på stan o lyckades innan jag träffade Jenny, köpa 4linnen, ett par trosor o 3bh.. Kom hem med 3 nya cd också (Thåström, Katie Melua, Melissa Horn)
Tack så mycket Jenny för alla dina tankar o reflektioner, det hjälper på vägen.. även om det känns jävligt vilset till o från!!
Så en eftermiddag o kväll med vänner - helt perfekt o helt underbart!! Tack mina flickor för att ni finns! ;)



Ibland känns alls klart men en stund senare blir jag förvirrad, mår illa o känner mig spyfärdig. Jag vill fly här ifrån o hoppas på att allt har löst sig när jag kommer tillbaka igen!! Jag vet att det aldrig kommer att hända men tänk va lätt det skulle vara!!

Är nu hemma i en tyst lägenhet, några ord har sagts men jag tänker inte vara den som pratar, som ska hålla allt igång.. Men kanske är tystnaden bättre än skrik o arga ord?? Eller??
Jag vet att det inte alltid går att läsa mina tankar (även om det finns någon som kan göra det) o jag tänker inte "skrika" mer..
Det värker i mitt hjärta o jag skakar, tårarna kommer så lätt..



En kommentar jag fått av min älskade Linda:
"Älskade vän...
Tankar, när man tror att man fått bukt på dem så börjar dem genast att snurra igen. Försök att inte tänka för mycket (vad nu de är) utan gå på dina känslor. Om känslan säger att det är rätt har troligen inte tanken det.

Du måste följa ditt hjärta!
Som jag sa, vara sann mot dig själv!"

Jag älskar dig Linda, tack för att du finns för mig!!



Nu ska jag göra mig iordning, krypa ner i sängen o sova för att orka med jobb imorn 8-19:30...
________________________________________________________________________________________

" Hur kunde det bli såhär..?? Hur hamnade vi här?? "

// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0