Jag borde ju vara smartare nu??

Jag är inte så liten längre o jag borde ju vara smartare nu än jag var för så många år sen.. Jag är någon annan idag, inte bara efter det som har hänt det senaste halvåret innan det också. (men det är klart att det sista halvåret har påverkat mig till att tycka, tänka o fungera som jag gör nu)
Jag har andra värderingar, andra tankar, andra mål, en annan vilja, andra prioriteringar, andra ögon att titta med, en annan utgångspunkt..

Så det jag känner nu borde väl inte vara så konstigt? Det borde väl inte vara fel? Det måste ju finnas en anledning till att jag känner så här?? Känslor finns inte utan anledning.. eller hur?
Sen vad anledningen är, är ju en helt annan sak, med känslorna finns där, vissa har funnits länge, andra är nya!

När man ser saker med nya ögon, när nya vägar öppnas ser man saker som egentligen alltid har funnits där - som andra har sett men som man själv har blundat för. Av någon anledning som jag inte vet..
Vissa saker blir så tydliga o jag undrar varför jag inte har öppnat mina ögon tidigare!! Men ibland krävs det att allt slås omkull för att man ska vakna...



Har varit ute på planeringsdag idag på nya jobbet.. Var intressant o kul, både att få höra lite tankar inför hösten o att jag fick träffa alla i peronalen.. Både lyssnande o diskussioner blev det - det är mycket nytt o jag har nog ingen koll överhuvudtaget på vad som ska hända. Det är ju inte så mycket bestämt o då är det ju inte lätt att ha någon koll men det blir ju dubbelt att lära sig eftersom det inte finns någon direkt planering o för att allt annat är nytt också.. men det ska väl gå bra..!

Om en stund ska vi väl grilla här skulle jag tro.. jag måste packa ikväll också.. Åker ju imorn o det enda som ligger i väskan är ett linne o nått mer som jag inte kommer ihåg vad det var jag stoppade ner förrut..
Dags att ta tag i packningen kanske.. =P


Alla känslor samlade låtar...

Melissa Horn - Falla fritt


Sen en tid tillbaka



Stone Sour


______________________________________________________________________________________

" Propped up by lies and promises, saving my place as life forgets, maybe it´s time I saw the world "

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0