Hjärta eller hjärna??

Ja hur är det nu då?? Vilket ska man följa??

Vi börjar med en kommentar
" En kombination av hjärta och hjärna är väl det ultimata, sen beror de väl kanske också på hur mycket de skiljer sig och vilka som får vilka konsekvenser? Magkänsla är oftast bäst ;) "

Är det så??
Att om man följer hjärtat så kommer alla frågor - vad är rätt o vad är fel?? Det jag gör nu - är det rätt eller kommer det att bli fel? Det känns rätt för stunden men är det rätt i längden?
Om man följer hjärnan så kommer man att ångra en massa saker - önskat att man gjort annorlunda..?? Att man mår dåligt över att bara tänka på rätt eller fel..? De känslor man har kan väl inte vara fel? Varför skulle man annars ha dom? Man känner ju som man gör av en anledning..

Om hjärta o hjärna säger helt olika saker, vad gör man då?? Är det inte så att man börjar sätta upp alla för- o nackdelar med att följa det ena eller det andra.. o vad är det då som styr? Jo det är väl hjärnan?
Är det så att hjärtat hänger ihop med den impulsiva sidan o hjärnan med den planerande sidan?
I så fall har jag i nästan hela livet följt hjärnan o det är jag trött på nu! Hjärtat måste också få tycka o tänka!!

Är trött på att alltid behöva tänka på alla konsekvenser..
Magkänsla är bra, den säger oftast det rätta - då slipper man blanda in både hjärta eller hjärna.. men så lyxigt att magkänslan alltid finns där är det inte!
När allting är kaos finns ingen magkänsla!

Man måste ställa sig frågan - vad vill jag?? O det är inte lätt att svara på när hjärta o hjärna säger helt olika saker!!
Det tar tid o det kommer att ta lång tid men förhoppningvis kommer det lösa sig på bästa sätt -  vad det nu innebär!

Tills saker o ting går att reda ut - tills alla frågor har fått sina svar o tills jag vet vad jag vill - så kommer jag leva i nuet, göra det jag vill o det jag känner för..
Jag har inget annat val än att leva i nuet!
Eller jo försöka reda i saker som inte går att reda i o må dåligt på vägen o det tänker jag inte göra. Även att jag inte vill göra det så kommer jag säkert att göra det många gånger på vägen!
Som sagt, även när man lever i nuet så kommer hjärta o hjärna alltid att följa med...

__________________________________________________________________________________________

" Hjärta o hjärna - men hur mycket av varje? "

// Lisa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0