Allt i livet har en mening??

Kanske är det vekligen så.. Att när man funderar på allting som har hänt genom livet så kanske allting verkligen har en mening.. Allting kanske händer av en orsak?
Jag tror på tecken, jag tror att det finns små saker runt omkring oss som försöker tala om saker för oss men frågan är hur man ska tolka dom..
Varför kommer vissa människor ifrån varandra o varför hittar vissa människor tillbaka till varandra?? Det måste ju finnas en anledning till det?

Emmie o jag diskuterade själsfränder idag..
En person som man kan prata med allting om, som alltid förstår, som man alltid har kul med oavsett vad man gör, som får en att må bra, som får en att skratta även när man känner för att gråta o en finns där o tröstar när man behöver det.. En person som man trivs med, som man har massor med saker gemensamt med o som man en relation med som man inte har med någon annan...
När det utifrån syns att det finns något speciellt, något som bara finns mellan två speciella människor! När det syns utifrån hur bra personerna mår när de är tillsammans..
Vad ska man då ha för relation till denna personen?
En extremt stark vänskap som alltid kommer att finnas där... som aldrig kommer att dö!!
Eller är det så som Emmie säger, att om man har turen att hitta en själsfrände så är det den personen man ska vara tillsammans med o leva med!?



Mina tankar o mina känslor lever sitt eget liv!
När jag tycker att allting är helt klart.. När många frågor har fått sina svar, när det känns som att jag är redo att ta ett beslut så kastas allting omkull igen..
Helt plötsligt så är någonting annorlunda.. men hur länge kommer det att vara?? Vart går gränsen för vad som är okej o inte okej när allting är som det är??



Idag var jag helt förstörd när jag kom hem från jobbet.. somnade i soffan o det är väldigt extremt sällan jag gör det!! Ska snart sova o hoppas på att ha ny kraft när jag vaknar imorn!


Jag vet att jag har haft med den här låten förut men den ger så mycket tankar o sätter ord på mina tankar så bra

Efter att igår ha spelat den två gånger på en timme fick jag kommentaren "Kan du stänga av den där kärringen nu??"
O jag undrar fortfarande.. HUR HÖGT SKA JAG BEHÖVA SKRIKA... VARJE GÅNG JAG VILL BLI HÖRD??



I en tidning hittade jag mitt horoskåp för sommaren
"Det är sommar på gång! Men det kanske du inte har märkt eftersom du har mycket att stå i. Det verkar inte om om du riktigt får utrymme för sommarliv förrän en bit in i juli. Riktigt ledig blir du nog inte förrän efter den 20juli.
Då kan du räkna med viss uppvaktning som väcker ditt hjärtas lustar. Ska det bli romans i sommar så är det mellan 10juli o  5augusti.
I övrigt tycks dina största behov handla om social stimulans, tankeutbyte o kanske en liten flört. Den starkaste känslan verkar dock vara en lättnad, inte olik den en maratonlöpare känner efter målgång. Du bli påmind om hur viktigt det är att vara sann mot sig själv, o att undvika att ta på sig saker som inte ligger på någon annans bord. Att vara snäll är inte alltid klokast. När hösten inletts har du inte svårt att ta plikterna på samma allvar som förr.."


I samma tidigt står det även:

"Du verkar besitta förmågan att kombinera nytta med nöje. Det handlar om att göra saker, troligen i jobbet, som samtidigt skänker dig mental stimulans. Det är med andra ord klokt att ta en senare semester i år. Möjligen kan det bli lite romantik efter det 10 juli, men i övrigt handlar det om att förverkliga saker du länge velat. Nu är du äntligen tillräckligt fokuserad för att lyckas."



Vi sätter in en låt som få tankarna att komma tillbaka till Sweden Rock o alla underbara o konstiga människorna där..

"Skålar man så dricker man!!"

_________________________________________________________________________________________

" Ord, bara små kommentarer, som gör mig så varm o lycklig "

// Lisa



Kommentarer
Postat av: Linda

Älskade vän...

Tankar, när man tror att man fått bukt på dem så börjar dem genast att snurra igen. Försök att inte tänka för mycket (vad nu de är) utan gå på dina känslor. Om känslan säger att det är rätt har troligen inte tanken det.



Du måste följa ditt hjärta!

Som jag sa, vara sann mot dig själv!



Ses på torsdag hoppas jag!

Puss & Kram

2010-06-22 @ 19:19:17
URL: http://somethingsmall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0