Inga trampbåtar i Göteborg?

Dagen innan vi åkte till Göteborg var jag o badade med lillebror o två av hans vänner, jag badade inte - det var alldeles för kallt!
Här kommer lite bilder..







Sen blev det fredag o den mycket efterlängtade dagen hade kommit.. Det var mycket som skulle göras innan vi kunde komma iväg. Vi hade bestämt att åka senast kl 14 eftersom Emmie jobbade till 12:45 o hon skulle få göra sig i ordning i lugn o ro..
Efter att ha hämtat upp Samme o Robin åkte vi in till stan för att köpa några linnen till Samme, ett skärp till mig o ta ett varv på systemet. Efter det bar det av hem till mig för att jag skulle kunna byta om o packa det sista o så käkade vi lite mat. Sen åkte vi upp till Samme som "bara" skulle duscha o hämta sina saker, o det tog sin tid!! =P

Efter det hämtade vi upp Emmie som efter en stund insåg att hennes mamma hade hennes körkort så då fick vi jaga rätt på henne.. när det var klart hämtade vi ett liggunderlag hos mina föräldrar o sen kunde vi äntligen åka mot Göteborg. Klockan hade hunnit bli 15... men stressa under semester? Nej... En timme sena från stan men vad gjorde det egentligen?


Väl i Göteborg
packade vi upp o fixade iordning.. Samme o Robin gick o handlande o sen grillande vi på gården. Det tillsammans med några cider/öl o kortspel gjorde kvällen helt underbar! Klockan drog iväg o den hann bli halv 11, 11 innan vi kom ner mot stan. Vi skulle gått till Rockbaren men med tanke på att klockan var så mycket så var det helt proppfullt där så vi satte oss på en resturang i närheten.. De skulle stänga 3 men halv 2 började de plocka iordning o det kändes inte alls trevligt att sitta kvar o prata.. Vi gick ett varv på stan o kollade, vi köpte med oss några mackor hem o var väl tillbaka i lägenheten någon gång efter 2 skulle jag tro.
Jag hade ett par nya skor på mig med hög klack o hade så jävla ont i fötterna så jag fick åka på Sammes o Robins rygg sista biten hem - vilket lyx!! =)

Lördagen började lugnt o strax efter 1 var vi på Liseberg - där stannade vi tills de stängde kl 23.. Karuseller blandat med 5kamp o öl blev det o dagen var helt perfekt!
Jag åkte Spinrock för första gången o jag trodde jag skulle avlida - fan va skraj jag var! Det gick bra fram tills den var på högsta punkten då blev det bara äckligt o suget i magen blev för mycket.. det tog flera timmar innan jag hade återhämtat mig.
Vi skulle gått ut efter Liseberg men vi var helt slut o köpte med oss mat hem o satte igång en film..

Söndagen började med att vi skulle försöka hitta ett ställe där de hyrde ut trampbåtar men trots att vi sökte på nätet o pratade med de på turistbyrån så lyckades vi inte hitta något.. hmm.. skumt!!
O varför just trampbåtar? Jo för det är mysigt.. jag fick för mig innan vi åkte ner dit att vi skulle hyra det men nu blev det ju inte så - synd men jag hoppas att jag kan hitta det någon annanstans, det får bli på nästa resa!

Istället för trampbåtar blev det ett varv på nordstan o jag hittade en kjol, spetsleggings, ett armband o ett par jeans (o jag insåg att jag nu är i storlek med en skyltdock eftersom de enda byxorna som fanns kvar satt på en skyltdocka o de satt riktigt bra på mig.. hm.. en väckarklocka? Jo, men jag trivs ju)
Efter stan gick vi tillbaka till lägenheten o packade de sista, la in det i bilen o åkte till Delsjön för att bada..

Resan hem blev något över det vanliga.. hahaha... det tog hur långt tid som helst att ta sig hem! Vi stannade först på en mack en bit utanför Göteborg för att gå på toa o köpa kaffe.

Sen blev det stopp i Gränna för att köpa polkagrisar, vi kom dit 20:30 o de stängde 21.. o så åkte vi ner dit där man åker över till Visingsö - hur fint som helst! Jag hoppas att jag snart kommer att åkta dit igen o då åka över till Visingsö..
Nästa stopp blev vid ruinen o vi stannade där o tittade på solnedgången - det var helt sjukt fint o helt underbart! Det är skumt hur fort solen går ner egentligen..
Hemma i stan var vi vid halv 12 o vi bestämde oss för att köpa med mat o åka till Samme för att käka o se på film. Jag var helt slut o sov typ hela filmen vilket var synd eftersom det var bra, eller det jag såg iaf - får se den igen. The Killers tror jag att den hette, eller?? Men det var inte bara jag som sov, Emmie sov större delen av filmen också.. hihi!
Sen skjutsade vi hem Emmie, åkte ut o lämnade bilen hos mina föräldrar, hämtade min bil o var det sängen som gällde - jag var helt slut!

Här kommer lite bilder från resan:













































Jag tackar Emmie, Samme o Robin för en helt underbar helg - det måste vi göra om - men som vi sa, vara borta några dagar till..

____________________________________________________________________________

" Det är tanken som räknas " (som fått en helt ny innebörd.. hahaha)

// Lisa









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0