En underbar lördag...

...trots den hemska snöstormen..
Igår var det -13grader, massor med blåst och snö som föll från himlen.
Klockan 11 skulle jag träffa Linda på stan o som tur var slapp jag till stan - även om det inte är långt så är det riktigt värdelöst i det vädret som var igår. Linda fick skjuts av hennes pappa o de hämtade upp mig på vägen.
Vi började spana runt i några affärer o sen var det dags för lunch. Tiden gick hur fort som helst, vi satt nog några timmar o pratade. Sen var det dags att ta tag i shoppingen igen. Min lista som jag hade med mig minskade något eftersom jag bland annat bytte ut mitt gamla busskort mot ett nytt i den nya varianten. De första timmarna fick jag på en annan lista.. en lista som inte var nedskriven, det var inpulslistan.
När vi kom hem till mig någon gång vid 17 hade jag köpt två par leggings, två långa randiga t-shirtar som passar toppen med mina nya leggings, en lång långärmad grå tröja med ett supersnyggt tryck på, ett par mysbyxor, en foundation, sminkborttagningsgrej o sen hämtade jag ut medicin till Andreas. Affären där jag ska kolla på vinställ är fortfarande inte öppen.. hmm... =(
En heldag med min underbara Linda var nog precis vad jag behövde. Hade hur kul som helst, oh vad jag önskar att hon bodde här i stan. Idag åker hon tillbaka till Sthlm, om tågen går vill säga.

För mig idag? Jag ska städa o fixa lite här hemma.. försöka få iordning i de stora klädkammaren (igen), plocka iordning på mina nyinhandlade saker, rensa bland mina kläder - det börjar bli fullt o det måste ju finnas något som jag kan slänga? Annars får jag inte plats med det nya. hihi!! Tänkte också att jag skulle bli klar med badrummet som jag började med för ett par dagar sen. det ligger fortfarande saker på hela golvet.. hahaha.. det går inte snabbt inte. Det är tur att vi har två badrum. Om Andreas skulle behöva vara i det som jag städar varjade dag skule han bli tokig. Nu håller han sig til det andra - för sin egen skull..

Hoppas på att kunna åka till IKEA i veckan.. om bara vädret blir lite bättre!
__________________________________________________________________________________________

" Vad skulle jag göra utan dig gumman?! "

// Lisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0