"Du har en tid hos oss nu"

Imorse när jag precis öppnat mina ögon ringde min mobil.. "Hej, jag ringer från Folktandvården - du har en tid hos oss nu"
Hmm... va? Genomförkyld o nyvaken är det inte så lätt att prata o sen när människan säger detta så blev jag ännu mer förvirrad. Jag fick förklara att jag inte fått något brev o att jag inte hade någon aning om att jag skulle vara hos dom. Jag bokade en ny tid som nu är uppskriven.
För några veckor sen började jag fundera på att ringa till tandläkaren o boka en tid. Brevet var skickat den 20/1. Visst är det skumt det är hur man väldigt ofta börjar fundera på saker som en kort tid efter inträffar. Så är det ofta för mig o jag undrar om det är så att man ibland kan känna på sig att saker är på väg att hända o därför börjar man fundera o reflektera över detta.


Jag har fått ett stort blåmärke på mitt ben.. ajaj.. I måndags när jag skulle öva dyk med några barn i stora bassängen lyckades jag när jag satt på kanten att slå benet i stegen. Det började som massor med rivmärken - det svullnade som en stor böld på benet, ca 6x3cm. När jag kommit hem hade den delen på benet jag slagit i blivit alldeles hårt. Nu har det börjat bli blått, det är fortfarande hårt i den gör ont. Själva grejen är den att jag slog inte i stegen speciellt hårt - det var mer som att jag skrapade i benet. Så det är skumt att det har blivit så stort och underligt märke. Men men jag hoppas att det försvinner snart.


Det blev ingen resa till Linköping idag. Andreas läkare ringde igår o sa att ett av hans värden var för högt för att han skulle kunna få den behandlingen som han skulle fått idag. Det är andra gången som denna behandling blir iställd pga värdena. Läkaren skulle nu ringa till en massa nissar som har mer koll på effekterna av att denna medicin uteslutits två gånger o fråga hur han ska tänka framåt med Andreas behandling.

_________________________________________________________________________________________

" Det är sant som hon sa.. det kommer alltid att finnas frågor det kommer alltid att komma nya svar o det kommer alltid att finnas en väntan o en ovisshet "

// Lisa








Kommentarer
Postat av: mi

Jag känner så jätte ofta med, att man tänker på något och så händer det inom kort. Det kanske är en form av intuetion eller vad det nu heter. Lustigt är det i alla fall.

2010-02-17 @ 20:10:13
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0