Dagar med massor att göra - men jag trivs!

Hemma från Örebro sen i onsdags kväll.. Det var riktigt bra dagar - behövligt att komma bort lite.. Det blev lugnt o det var precis vad som behövdes.

I torsdags var det dags för det fruktade simprovet som Emmie skulle göra till skolan. Det gick bra o tog mycket mycket kortare tid än vi trodde att det skulle göra!
Jag skulle vara på Himpa strax före klockan 10 o gick ner mot cykeln halv 10 för att ha gott om tid, nere vid cykeln kommer jag på att jag skulle pumpa däcken så dert var bara att fara upp till lägenheten igen o hämta pumpen. Sen började ett himla styrande för att få i luft i däcken - jag är inte ett dug teknisk har jag konstaterat ännu en gång.
Efter mycket om o men hade jag lyckats komma under fund med åt vilket håll ventilen skulle monteras o i vilken ordning de tre delarna skulle sitta.. Problemet var bara att jag lyckades inte få in någon luft i däcken utan det kom bara ut.. =/ Hmm..
Efter 15 minuter hade jag iaf lyckats pumpa däcken o 10minuter sen anlände jag till Himpa.. men inte nog med att jag hade svårt att pumpa däcken - styret på cykeln lossnade på vägen upp till Himpa - GRATTIS säger jag bara..
Så vinglandes o väldigt sakta cyklade jag sista biten..
Så innan jag kunde cykla hem fick jag leta upp verktyg o skruva dit styret igen.. nu är cykeln som ny igen!! =)


Efter att ha simmat o skruvat fast styret igen cyklade jag hem en snabbsväng för att sen cykla ut till Lindö där jag skulle träffa Linda med familj. Efter ett par timmar där var det dags att cykla hemåt igen..
Väl hemma var det bara att säta sig i bilen för att åka o kolla på två bilar - en 940 o en 740. Inget av dom var nått att ha..

Igår träffade jag Sofie för en lunch på stan - absolut trevligt! Innan vi skiljdes åt gick vi ner till hyresbostäder för att kolla hur det såg ut med möjligheten att få lägenhet.. Till svar fick jag att det var svårt - särskillt i centrum o eftersom jag har så låga poäng så är det ännu svårare.. Hmm... Hon sa att det var lättare att få lägenhet i tex Ringdansen men där tänker jag inte sätta mig en gång till - då ska det verkligen krisa! 3år där ute räcker!

När jag kom hem hann jag inte speciellt mycket innan det var dags att röra sig igen. Upp till Robin (som förövrigt fyllde år igår) o hjälpa honom att klippa håret.. Kl 17 träffade jag, Dennis, Elin o Robin upp Emmie o Emma får att gå o käka våfflor.. Riktigt gott o proppmätt blev man kan jag lova!

Strax före 19 åkte jag o Andreas mot Åtvidaberg för att kolla på en bil till mig... Trots lite småfel på bilen så köpte vi den - nu hoppas jag bara på att Matrin o Andreas kan fixa felet. De tror att det ska vara någon vakuumslang som är sönder så då är det inga problem att fixa den - bara att hålla tummarna för att det är det som är felet!


Idag ska jag snart ut till Henka o Ida. Först blir det fotbollsträning inför Augustibollen o efter det födelsedagsfest för Folke, Robin o Matte..

Imorn blir det förhoppningsvis simning med Emmie =) Behöver träna - känner mig inte alls i form! Så nu till hösten blir det att ta tag i träningen igen - på allvar!!
____________________________________________________________________________________

" Vissa saker kan man inte påverka - även om man skulle vilja "

// Lisa






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0