Jag bor i en väska...

..o det mår jag riktigt dåligt över!!

Vart jag ska sova om nätterna bestäms från dag till dag o ibland sent.. Jag åker hem, packar om o åker iväg igen..
Jag vill kunna släppa allting nu o har därför ingen lust att hålla koll på vart den andra kotten är o vart han ska sova. Så jag bor i väska o sover där jag får plats, där det finns möjlighet o där någon vill att jag ska sova.
Jag vill ha mitt eget ställe - slippa flytta runt alla saker hela tiden! Jag vill veta att jag alltid har någonstans dit jag kan komma o vara, där jag har mina saker, där jag kan göra vad jag vill, där jag kan sova..
Jag vill inte behöva fråga varje dag.. o aldrig riktigt veta vad jag ska få för svar.. Det gör så ont!
Jag är extremt tacksam för att jag har fått sova där jag har sovit men jag vet aldrig från dag till dag vart jag ska ta vägen..

Kanske är det just detta som gör att min dag i dag känns helt värdelös?!
Just den där hemska frågan som jag behöver ställa o sen vänta på ett svar...


Imorn börjar jag jobba..
Jag vill ha någonting att kunna komma hem till sen, där jag kan sätta mig o ta det lugnt att pyssla med något jag tycker är kul..
Jag vill kunna ha någonstans att åka till där jag trivs o inte behöver oroa mig för att någon jag inte vill ska vara där, är där eller oroa mig för att jag inte får plats eller får vara där!!

Nytt jobb - kommer vara helt slut - men tyvärr har jag ingenstans att vila! Eller iaf inte där jag vet att jag trivs, får plats, o inte kommer träffa någon jag inte vill träffa..


Vart jag ska ska inatt har jag ingen aning om än!

_____________________________________________________________________________________

"

// Lisa



Kommentarer
Postat av: Linda

Vännen!

Jag tänker verkligen på dig. Du ska veta att min mamma har sagt att du är alltid välkommen hem till dem. Finns ett gäst rum som står tomt. Det är bara att du hojtar till om du behöver de för ett tag.



Hoppas det gick bra på din första dag på jobbet!

kramar

2010-08-16 @ 12:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0