Tilläggas ska göras...

Vissa sköterskor o läkare är verkligen helt vrickade.. I Norrköping är renlighet inte en prioritet, vilket vi flera gånger fått uppleva.. att använda handskar o sprita händerna är tydligen inte så viktigt. Konstigt det där!
Vissa lovar saker som inte ens stämmer, o så blir det promblem.. Vissa är okunniga i bara svamlar..
Andra särskilt många på sjukhuset i Linköping är verkligen duktiga o ställer verkligen upp. I Norrköping finns det ett par stycken som är duktiga o så.. men många som vi stött på tillhör inte dem.
I Linköping finns det självklart de som inte är så duktiga men vi har bara träffat på ett fåtal.


Denna dag har varit hemsk.. riktigt jobbig. Vaknade imorse o kände mig helt slut. Gick omkring som en zombi hemma o fick inget gjort. Eller dagen blev inte så hemsk sen men jag har känt mig nere näst intill hela dagen - det har blivit alldeles för mycket de sista dagarna...
Efter att jag hade ringt till Linköpings sjukhus för att få reda på om vi ytterligare en gång skulle behöva åka till sjukhuset o ta prover. Svaret var JA.
Jag hade ingen ork att följa med upp så Andreas mamma fick åka med. Jag gick inte till jobbet idag heller.. ingen kraft o ingen ork.
Mamma kom in på förmiddagen o vi käkade frukost o senare även lunch.. Vi gjorde inte så värstens mycket men det var skönt med sällskap. Vi kollade lite på tv, letade möbler till deras uterum o senare framåt kvällen gick vi o handlande lite o efter det blev det en promenad runt strömmen. Mamma åkte hem runt kl 19.

Imorn ska jag försöka ta mig till jobbet, imorn är det jobb från kl 8. På lunchen ska jag åka ut till mamma o käka lite o sen ta en sväng till Lindöskolan o titta hur det ser ur. De har gjort stora renoveringar o omändringar så det ska bli kul att se.
Andreas åker til Linköping med sin mamma på morgonen - ytterligare prover ska tas o kanske ultraljud igen. Idag låg Andreas vite blodkroppar på 0,8, alltså mindre än igår. Inflektionsvärdet som ska ligga under 10 låg på 46.


Nu ska jag försöka slappna av o sova lite.. men först måste jag se till att Andreas äter lite o tar nya värktabletter!



Här kommer något som får mig att tänka på något annat - man blir liksom lite gladare
Oprah & Black eyed Peas - I gotta feeling

Lite dålig bild men det är grymt...

För bättre bild gå in på
http://www.oprah.com/oprahshow/Oprahs-Kickoff-Party-Flash-Mob-Dance
Tryck över till HI för ännu bättre bild..
_______________________________________________________________________________

" En bättre dag imorn?? "

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0