Saker förändras snabbt...

En lugn fredagkväll byttes mot ett besök på Universitetssjukhuset o 25årsfirande byttes mot en heldag på samma sjukhus...

Ja, så har min helg sett ut hittills.. Kom hem för stund sen. Det började..
Igår skulle Andreas vara i Linköping på sjukhuset kl. 7:30. Han åkte dit med sin mamma. Där skulle han få en spruta (i CVK´n) o sen skulle han göra ett ultraljud för att kolla om de hittade någonting konstigt i hans mage. Andreas har någon månad tror jag haft väldigt ont i magen o nu var det dags att ta tag i detta på allvar. Efter det skulle Andreas få åka hem, det skulle bara ta ett par timmar..

Efter ultraljudet fick de beskedet att Andreas hade en "ballong" på 10x20cm i magen. Den var fylld med drygt 1,5liter vatten.. (Inte konstigt att han haft så ont i magen)
Tiden gick o besked om hur de skulle hantera detta dröjde.. Kl 14:15 började de tömma "ballongen" på vätska genom en slang som de stack in i magen.
De bestämde att Andreas var tvungen att stanna över natten..
När jag slutade jobbet 18:40 tog jag mig hem, packade en liten väska med saker o åkte mot Linköping med mamma o pappa som hade handlat med sig lite mat.
Vi var framme någon gång vid 20:30. När vi kom dit hade de fått ut 1,5liter. Vi var hemma igen i Norrköping framåt 22:30. Då var jag helt slut o stupande ner i soffan med jacka o öronmuffar på. Där satt jag ett tag inan jag lyckades släpa mig till sängen.

Idag skulle vi bara åka o hämta Andreas som skulle vara klar 12:30. Mamma o jag kom till sjukhuset 12:45. Då hade kirurgen som skulle ta bort slangen ur magen inte kommit än.. Efter ett tag dök han upp men lyckades inte få bort slangen. Det kom in en läkare o sa att han skulle göra en akutanmälan till ultraljudet så att de där fick plocka bort slangen (det var där de hade satt in den)

Det dröjde en bra stund innan vi fick en tid.. efter att de plockat bort slangen var vi på språng att åka hem men när vi pratade med sköterskorna på avdelningen så var Andreas tvungen att vara kvar 1-2timmar för att se så att det inte uppstod några blödningar.
Mamma o jag fick då gå iväg o köpa lunch - klockan hade hunnit bli 15.
När vi äntligen fick gå från sjukhuset var klockan 16:30.

Klockan 15 idag skulle vi ha firat Martin men så blev det alltså inte. Andreas ligger nu o sover - förhoppningsvis gott eftersom han sovit väldigt dåligt de senaste veckorna pga magontet..
Om en stund kommer hans föräldrar med lite mat till oss. Martin skulle mecka med bilen så i får väl fira honom imorn.
Klockan 10 imorn ska vi till sjukhuset här i stan (tack o lov att de fixade så att vi kunde få åka dit istället för till Linköping) Där ska Andreas ta en spruta (samma som idag)
Kl. 16:15 imorn ska jag vara på badet för att jobba några timmar..
Emmie är hemma denna helg så jag hoppas verkligen att jag hinner träffa henne imorn en sväng.

Så blev denna helg.. Inte riktigt som vi tänkt oss men som jag sagt förut; det går inte att planera! Det är inte vi som bestämmer hur våra dagar ser ut.. det är sjukdomen!!

På måndag är det dags att åka till Linköping igen för ytterligare en spruta...

________________________________________________________________________________

" Vila.. jo det får vi ta någon annan gång sa jag ju "

// Lisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0