Jag har så duktiga barn...

I förrgår blev det förmiddagspromenad med Emmie i Vrinneviskogen... Vi har tidigare gått på kvällarna och då har det varit väldigt lugnt i skogen. Nu var det folk överallt. Mestadels barn som var ute på någon tipspromenad eller nått annat.. Vissa såg ut att bara vimsa omkring.. När vi för andra gången mötte dom sa ett av barnen "Vad snabbt ni går, vi springer ju ibland och ni är ändå snabbare" Hmm...

Skulle ha träffat Jenny igår efter jobbet men så blev det inte.. hennes halsont satte stopp..! Tyvärr... Istället blev det en lugnt kväll framför tv´n. =)


Hihi.. jag har så duktiga barn!! =) Många av barnen har redan nått målen för simskolan och det har bara varit 3 lektioner. Tex. i en av grupperna som jag hade igår har redan halva gruppen nått målen.. Nu är det bara att kämpa vidare.. De som har nått målen jobbar mot nya mål och de som inte riktigt har nått målen jobbar vidare för att förhoppningsvis kunna nå dem..

Något som inte är lika roligt är att väldigt många av barnen har sk. sladdfot.. (att de inte vinklar, eller rättare sagt, de simmar snett - de ligger snett med höften) det är inte alls kul. Det är jättesvårt att jobba bort och oftast tar det väldigt lång tid, vi måste jobba med det varje lektion och många av barnen tycker nog att det är ganska jobbigt att vi "tjatar" på dem om vinklingen.. vi tycker inte heller att det är kul att behöva tjata men vi får tänka på att det är för barnens skull..


_______________________________________________________________________________________

" Vet du varför jag springer så snabbt? För att jag går  2:an... "

(ett av barnen i simskolan förklarar varför han kan springa snabbt i vattnet)


// Lisa






Kommentarer
Postat av: Knaada

Allt går liksom så mycket fortare när man går i tvåan :)

2009-09-17 @ 10:29:39
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0