Om alla tyckte och tänkte lika...

Vilka vi har som vänner ska vi få välja själva. Vi kan ha åsikter om andras val men borde vi ha det?
Vi kan inte tycka om alla och vi kan inte tycka om alla val som våra vänner gör.. självklart gör det ont när vissa vänner inte gillar andra vänner!

Hur skulle världen se ut då, om alla tyckte och tänkte lika?? Kanske skulle allt vara mycket lättare men gud så tråkigt allt skulle vara?! Eller hur? Brukar tänka att allt skulle vara mycket bättre om alla tyckte som jag men egentligen skulle det nog inte vara det!
Tror vi skulle tycka att det i längen blev väldigt tråkigt!

Lars Winnerbäck - Innan mörkret faller



______________________________________________________________________________________________

" Även om jag har en annan åsikt måste andra acceptera den - jag accepterar andras åsikter även om jag inte håller med "

// Lisa

Kommentarer
Postat av: Sandra Johansson

Så bra skrivet :)

Allt bra med dig? :)

2009-09-09 @ 11:21:17
URL: http://gloriantur.blogg.se/
Postat av: Sandra Johansson

Ok, jo jag har också varit med om det där /: Det är jobbigt, men bara att bita ihop.



Jo, med mig är det helt okej :)

Hittar du på för skoj då? :)

2009-09-09 @ 11:28:12
URL: http://gloriantur.blogg.se/
Postat av: mi

Det är ju olikheterna som vi lär oss av, lär oss nya saker och nya sätta att se gamla saker på. Olikhet är bra, annars skulle vi alltid stå och stampa på samma ställe och ha samma konversation om något man redan kommit överrens om för länge sedan. Om man inte tycker om olikheter bör man fundera vilka samtal som är roligast och vara längst, de där man tycker likadant? eller de där man får argumentera lite för sin egen sak? Nu menar jag självklart inte att vi ska vara olika hela tiden men lite olikheter dör ingen av! :D

2009-09-12 @ 16:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0