Om jag vore 16 år igen...

..då skulle jag göra så mycket mer än jag gjorde, göra så mycket annat och jag skulle göra saker och ting annorlunda! Tänk om man skulle kunna få vrida tillbaka tiden. Så mycket man skulle kunna ändra. Så här med facit i handen önskar man att vissa saker inte hade skett, andra saker önskar man att man hade gjort men inte gjorde och vissa saker är man glad att man gjorde men man borde ha gjort de annorlunda.
Som den där filmen - 13 snart 30.. I och för sig vrids tiden fram i den filmen men själva grejen att kunna vrida klockan vore ju toppen om man kunde göra!

Det är så mycket man har offrat för att vara där man är idag..
Man har stått bakom personer och på kuppen förlorat andra..! För vissa människor är vi villiga att göra så mycket och jag hoppas att de jag ställt upp för uppskattar det och verkligen förstår hur mycket de betyder för mig!
Vänner har flyttat och en vänskap som varat i över 15år är inte längre den samma..
Hur kan det komma sig att bästa vänner kan glida isär så - det är så mycket man har gjort tillsammans och helt plötsligt känns allting bara helt annorlunda. Vi kan bo i samma stad men ändå ses mer sällan än de som bor i olika städer - var tog den starka vänskapen vägen?
Det är som jag så många gånger fått höra "det är först när man har förlorat någon som man inser hur mycket de betyder för en" Det har jag fått uppleva många gånger (då vänner flyttar eller helt plötsligt förändras) och hoppas därför att människor börjar tänka efter hur mycket vännerna egentligen betyder för än.
(Kanske är det så att vissa inte förstår vad det är som håller på att hända - de tror att allt är som vanligt - kanske vaknar de upp för sent, när vännerna har tröttnat och inte längre finns där!)
Som jag skrivit förut - man kan inte lägga vänskapen på hyllan och tro att den ska överleva!

Nomy - When I´m gone




Hemma från en promenad i skogen... inte min favoritplats att vara på men det är okej att gå där men att bara vara i skogen - plocka bär eller va fan som helst.. det går inte! Fy! Tack Emmie för en skönt promenad - både skönt att röra på sig och kunna prata av sig! =)
Djäknepark - min gamla skola - hade orientering idag.. haha stackare..! Det var bland det värsta jag visst när jag gick i skolan.

Imorn blir det film hemma hos Folke =) - vi dränker våra sorger med något som vi inte borde.. Det jävliga är att det fungerar ofta ganska bra! Det var ett tag sen jag träffade honom nu så det ska bli jättekul!
Borde käka snart men har kommit in i en period av att inte kunna äta.. igen.. va fan! Blir galen! Vaknade imorse och mådde illa, känner mig bättre nu så jag får väl passa på att äta nu när man ändå kan..




_______________________________________________________________________________________________

" Du kommer alltid att finnas kvar - du kommer alltid att vara min vän - du betyder alldeles för mycket för mig för att jag ska låta dig gå "

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0