Ny lägenhet 1 januari?

Var och tittade på lägenheten igår.. Den var supermysig!! =) Nyrenoverad från golv till tak.. nya vitvaror i köket, allt var superfräscht! Det fanns lite små saker som var negatvit - tex att det troligtvis inte går att ha någon bokhylla i vardagsrummet (iaf inte den vi har idag) men det får vi väl ställa något annanstans eller inte ha den uppe alls.. En annan negativ sak är ett lägenheten ligger på våning 6 och det finns bara en liten hiss - så det kommer bli ett väldigt spring och mycket bärande om vi flyttar dit.
Ett stort plus var att det fanns två stycken klädkammare varav en var jättestor! Där kanske jag kan få plats med alla mina kläder..

Problemen som jag har ringt runt om nu på morgonen har handlat om bilparkering och cykelförråd. Människorna på hyresbostäder är ju riktigt knäppa ibland måste jag ju erkänna. Både när det gällde cykelförråd och parkering var han jag pratade med helt bestämt på att det inte fanns! Ok, jo det är ju smidigt att inte kunna parkera sin bil utanför eller ens i närheten där man bor!! Sen fick jag ett nummer till en annan som hade mer koll på det där med förråden - hon var mycket trevligare och lättare att prata med. Hon sa också att det tyvärr inte fanns något förråd men att cykeln säkert gick in i källarförrådet. Toppen! Då var det problemet löst =)
Ringde till hon som bor i lägenheten idag och frågade om cykelförråd och parkering - cykelförråd fanns (vilket det enligt hyresbostäder inte gjorde) parkering fanns också (namen har hyresbostäder någon koll alls??) Till de yra människornas försvar kan jag väl säga att parkeringen fick man fixa genom destination norrköping och cykelförrådet behövde man inte hyra.. Men ändå, det är ju deras fasigheter - de borde ju ha koll på vad som finns och inte finns!

Jo så nu har vi hittat lägenhet och sagt att vi vill ha den. Nu är det bara att hålla tummarna för att vi får den också. Hoppas på att vi får reda på det nästa vecka! Nu får ni hålla tummarna! 


Har pratat med Andreas några gånger nu på morgonen - "Jag kan vara lite tjurig, jag har inget snus och jag tänker inte köpa det heller"
Haha.. jo det är ju bra att han säger det så jag vet =)

________________________________________________________________________________________________

" Kommer bli riktigt sur om vi inte får lägenheten... "

// Lisa







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0