Från rörigt till lite bättre...

Uppe med tuppen.. japp japp.. mycket ovanligt men så är det! Gick upp halv 7 - känner mig riktigt duktig.
Har sagt att jag kan jobba ute i skolor och förskolor idag, vilket är anledningen till att jag gick upp så tidigt - men än så länge har ingen ringt. Om det inte blir något jobb i förmiddag så lär jag ju hinna med massor här hemma. =) Det är förtillfället lite rörigt här hemma - kartonger och påsar lite över allt. Men det är inte lika stökigt och rörigt som det var när Emmie och jag i lördags släpade upp alla kartonger från källaren och började riva runt i dom. Vi började kl 10 och var inte klara förrän kl 17. Kan säga att jag var något trött då.

Här är några bilder:

Några av alla lådor nerifrån källaren

Titta vilka fina saker man kan hitta.. Haha... dom här pennorna slängde jag faktiskt!


Mitt i allt stök...


Ännu mera saker...


Hmm....

och lite bilder efter vi fått lite ordning

Ser och för sig ganska rörigt ur här också men nu står iaf katongerna på varandra inne i hörnet
och inte över hela golvet.


Nu är golvet framme igen.. =)

Känns jättebra att ha fått iordning i alla kartongerna - nu vet jag ju faktiskt vad som finns i dom.. =)
Har börjat plocka ner lite mer saker i lägenheten också - saker som jag inte behöver ha framme. Bland annat en massa ljus. Även om jag skulle vilja ha kvar alla så fick jag nöja mig med att ha kvar bara några i varje rum. Även om inte alla ljus och ljuslyktor är nerplockade så har jag lyckats fylla en en stor flyttkartong. Hmm.. Ärligt så visste jag inte att jag hade så mycket ljus. Det märks ju inte när man har dom utspridda i lägenheten. Har också påbörjat en till kartong - en liten. Så jag hoppas att de ljus jag har kvar att packa ner får plats i den, men är lite osäker.

Igårkväll började jag rensa bland en massa gamla kvitton som jag sparat - av vilken anledning vet jag inte riktigt. Hittade kvitton från 2005.. hihi.. Slängde 90% av alla kvitton.

Kvitton som gick till pappersinsamlingen..

Det är bra att vi ska flytta - annars hade jag aldrig rensat bland de saker som jag gjort. Och det känns faktiskt skönt att ha fått lite ordning =)
Jag lär väl fortsätta att rensa bland en massa saker idag också..
Nästa steg efter att ha rensat bland alla saker jag har här hemma är att ta tag i alla saker som är kvar hos mina föräldrar. Där har jag mycket mycket mer saker och det lär ta längre tid att få iordning bland dom sakerna. Jag tänkte ta tag i det problemet när simskolorna har slutat för lite jullov. Jag är ju faktiskt ledig mellan 12december och någon gång i början på januari. (verksamheten börjar 11januari men jag lär börja innan det)
______________________________________________________________________________

" Tack Emmie för all hjälp =) "

// Lisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0