Bara några få ord...

Det var bara några få ord
Jag trodde inte att det kunde bli så fel
Jag var så säker
Men nu har jag förstått
Människor är olika
Även du och jag





Jag står i dimman
Så rädd för vad som kommer att hända
Så rädd för det jag inte vet

Jag står vid ett vägskäl
Vet inte vilken väg jag ska gå
Så rädd för att välja fel
Så rädd för det jag inte förstår

Jag står vid kanten
Så rädd för att falla
Så rädd för att stå kvar

Jag står framför dig
Så rädd för att säga fel
Så rädd för att förstöra
Förstöra det underbara vi har






Dimman ligger tät när morgonen gryr
Vi vaknar upp till en ny dag
Fulla av förväntningar
Jag vilar i dina armar
Känner värmen från din kropp

Dimman ligger tät när morgonen gryr
Vi väntar på svar
Ett svar som aldrig kommer
Jag vilar i dina armar
Önskar att allt kommer att bli bra

Dimman ligger tät när morgonen gryr
Flickan står nere vid vattnet
Full av förväntningar
Hon väntar på svar
Lämnar livet bakom sig






Vi försöker att hitta tillbaka
Tillbaka till något vi hoppas ska finnas där
Vi söker med stor förväntan
och hoppas på att allt ska bli bra
Det är en gåta
Som vi vill lösa
Den väg vi vandrar är svår
och det är så lätt att falla
Falla tillbaka till det gamla
Vi måste vara försiktiga
För att inte förstöra det vi försöker bygga upp


___________________________________________________________________________________

" Vill inte se dina tårar, tårarna ingen annan ser, men jag vet, jag förstår, jag vill hjälpa dig... Vad är vänner annars till för...? "

// Lisa







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0