Pressen har ökat...

Inför vårruset igår var jag supernervös och gick omkring hemma innan och hade svårt att bestämma mig hurvida jag skulle cykla in till stan eller om jag skulle ta bussen. Bestämde mig för att cykla och som tur var slutade det regna precis när jag klev utanför dörren.

Väl där kändes det lite bättre men pressen var hög. Skulle jag ta mig under 30 minuter med träningsvärk i vaderna? Väl vid starten hade nervositet släppt och jag var enbart taggad! Nu jävlar! Precis som förra året var jag trött redan efter ett par hundra meter men lyckades efter kanske två kilometer att komma in i ett bra tempo.
Det konstiga var att jag endast såg skylten med 1km och med 4km på. De andra missade jag, vilket gjorde att jag sprang på som en idiot för att komma under 30. I och för sig har jag sprungit banan förut och visste hur den såg ut men ändå.

Tiden då?
27:43     

Drygt 5 minuter bättre än förra året!
Detta har nu gjort att pressen till nästa året har ökat. Nu ska jag ner på 25. Nu gäller det att hålla i med löpningen och hoppas på att jag slipper förkylning och annat som jag lyckades drabbas av 3 veckor innan och inte kunde springa på 2 veckor.. Jag är SUPERNÖJD!
Väl hemma var jag helt slut. Stod som en zombi i duschen, när jag väl kom in i den vill säga. Idag har jag faktiskt ingen träningsvärk och det är jag glad för!


Idag har jag varit på stan med Emmie, käkat och snackat en massa skit!
Ikväll ska jag ut till svärföräldrarna och fira Andreas mamma som fyller år.

___________________________________________________________________

" I natt kysste jag någon annan "

// Lisa



Kommentarer
Postat av: Micke

Grattis! Skönt att känna att man blir bättre! :)

2009-05-30 @ 08:12:51
URL: http://acemike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0