Snyggare ben och snabbare ämnesomsättning?

Jo dom säger att löpning ska ge dig snyggare ben..
Kaffe ska öka ämnesomsättningen, minska risken för cancer och alzheimers. Dessutom ska kaffe göra att man lättare kan gå ner i vikt...
Hmm stämmer detta?

Något kaffe dricker jag inte men min ämnesomsättning är nog relativt hög ändå..
men kanske skulle man börja dricka kaffe? Eller hur mycket måste man dricka för att det ska ge någon effekt? Det låter ju faktiskt ganska bra detta ovan. Om det nu stämmer vill säga.
Men kanske måste man dricka så mycket så att det är något annat som påverkas negativt?

Löpningen då? Jag tränar 2-4 gånger/vecka och springer gör jag minst en gång i veckan men snygga ben.. njae... Kanske måste jag springa mer? och äta bättre?

Det stod ett påstående på en reklamskyllt härom veckan; Allt du äter efter 6* lagras som fett.         * klockan 6.
Om det stämmer eller ej framgick inte...
men jag kan lova att om jag äter före klockan sex och ingenting efter det så hinner jag tuppa av innan jag somnat..

Efter att i vecka skrivit ner vad jag ätit inser jag att jag måste äta bättre och dessutom mer. Kanske inte konstigt att jag mår konstigt? Ska nu under en månad äta precis som man ska.. eller iaf försöka.. Hur det går märker vi! Igår gick det iaf väldigt bra! Vi får se hur dagen blir. Frukost har jag fått i mig.. duktigt duktigt..

Blev ledig idag och imorn.. skulle gått i skolan men så blev det inte riktigt.. Helt plötsligt tjänade jag två dagar, vad ska jag göra med dem då? Skulle kunna träna men är helt förkyld och kanske ska försöka skippa det. Är ju sugen på att köra core och spinning...
Andreas är ledig imorn så då ska vi besikta bilen, Andreas ska klippa sig, jag får förshoppningsvis besked om jobbet imorn.. Funderar på att köpa en dator också.. hm.. vore ju trevligt med en ny laptop. En sån liten smidig som går att ta med sig utan att behöva ha en enorm väska. På kvällen ska Andreas och mupparna åka cross, kanske följa med? Det är sånt som märks.
Idag blir det i alla fall lugnt.. Sola i Vasaparken kanske?


Dregen och Pernilla Andersson - Jag och min far

Går att lyssna på den här låten hur många gånger som helst..

_________________________________________________________________

" Även The Bad Boys har sina mjuka sidor "

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0