How can I think I´m standing strong?


Har varit ledig idag.. åkte in till skolan för att låna och kopiera böcker.. Ringde till bibban för att kolla hur man skulle göra för att fixa ett sånt konto som man behöver ha för att kunna kopiera. Hon sa att det inte skulle vara några problem att fixa det, det var bara att komma till skolan så skulle de hjälpa mig. Väl på skolan frågade jag om hjälp men fick jag någon? NEJ! Han sa att han inte kunde göra det eller att de inte fick men att det var några som gjorde det iaf. Han visade mig vilken sida jag skulle gå in på och sen fick jag lösa det hela själv.
När jag tidigare på dagen pratat med nån på telefon sa hon att man kunde betala via nätet och sen kopiera direkt, men hon nämde inte att detta bara gällde de som har Swedbank eller Nordea.. Jaha så något kopierat blev det inte och han som jag frågade om hjälp i början hade inte en blekaste om hur jag skulle lösa det hela.. SMART!
Så nu har jag bett Andreas att åka förbi Pressbyrån på vägen hem och köpa ett sånt kontantkort så att man kan ladda på kontot för att kunna kopiera. Tydligt var det det sättet som jag kunde göra på om jag inte ville vänta flera bankdagar innan jag kan kopiera. Så jag hoppas verkligen att det fungerar annars blir jag galen.

Efter det misslyckade besöket på bibban var det dags för massage igen. Gjorde inte så fasligt ont men den smärta jag kände kunde jag tränga undan.. tankarna var någon annanstans.

Har hittat ett nytt program på tv.. eller jag har sätt det förut, för länge sen, men det är först nu som jag har fastnat för det; Veronica Mars. Många minnen väcks till liv och mycket känns igen, lite skrämmande och kanske borde jag inte titta på det men jag är liksom fast. Trots att det skapar en konstig och obehaglig känsla kan jag inte slita mig från tv´n.

Började för några dagar sen fundera på när jag ska göra min andra tatuering. Egentligen vill jag göra den nu, med en gång men kanske är det inte så smart. Då kommer jag ha tateringar överallt innan jag har fyllt 40.
Vill göra stjärnor, tre stycken.... det är de tre speciella stjärnorna som finns på himlen, de som är mina. Vill ha dem på mig. Jag brukar titta på dem på kvällarna, de lyser precis utanför vårt sovrumsfönster.


Katie Melua - If you were a sailboat




_____________________________________________________________________

" Jag lyckas alltid se bakom orden och bakom blickar... in till den verkliga sanningen "

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0