En riktig utmaning som nyexad lärare...

Har nu börjat den nya kursen... kanske blir det nog bra. Har träffat min nya grupp och jag kände igen i alla fall hälften av dem. Hoppas och håller tummarna för att gruppen kommer att fungera bra.
Fick idag reda på min vfu-plats, bättre sent än aldrig. Ska ut på landet och fara, Vikbolandet. Ska vara i en grupp med bara femåringar, vilket känns bra. Är faktiskt glad över att jag inte hamnade i en grupp med de som är 1-3 år. Ska strax ringa min vägledare och hoppas på att kunna träffa henne någon gång under nästa vecka, då vfu´n börjar vecka 6. 7 veckors praktik väntar...

Gårdagens vikariat blev en riktig utmaningen. För att tänka lite positivt så lärde jag mig nog en hel del.. det är hemskt det där egentligen när man i efterhand tänker på hur man kunde ha gjort istället. Bättre hade ju varit att komma på det när man var där, mitt uppe i allt... Vi får väl se om jag får komma tillbaka till klassen någon mer gång.. kanske vore det bra för att kunna testa att hantera de konflikter och det stök som uppstår på ett annat sätt.. Detta var den största utamaningen hittills..
Efter att ha jobbat blev det ännu mera jobb men på badet och som mentor. I fem timmar satt Lisa på kanten och tittade på simskolorna.. kändes lite långtråkigt efter ett tag men jag överlevde och jag tror att jag gjorde nån nytta iaf genom att ge ledarna respons efter att simskolorna hade avslutats. Två av ledarna sög åt sig som svampar och det kändes bra att de tog åt sig det jag sa på ett positivt sätt.. Mycket beröm fick de självklart.. för som helt ny ledare på simskolan är det inte alltid lätt och de klarade av det väldigt bra..

Jag hoppas att vi slutar lite tidigare än kvar i tre i dag så att jag hinner till badet till 15. Ska ju denna veckan och nästa ha besöka alla simskolor en gång, Nu är alltså tisdagen avklarad och jag hoppas att onsdagen blir det idag. Ska försöka att klara av så många dagar som möjligt denna veckan för att få det lite lugnare nästa vecka. Så förhoppningsvis eller vad man ska säga så kommer jag att sitta på kanten och titta på simskolor i fem timmar i dag också...



____________________________________________________

" Det bästa sättet att överleva olyckor är att undvika dem "

// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0