Vill vakna ur denna mardröm

En ny dag... har vaknat massor med gånger i natt och hoppats på att det hela bara är en hemsk mardröm. Men när jag ser de stora plåstren långt ner på hans rygg, efter benmärgsprovet som de tog igår - förstår jag att det är verkligt!
Inga svar än och jag går som på nålar - svårt att visa hur man verkligen känner.
Jag håller tummarna så hårt, och hoppas att det hela ska lösa sig, att det bara behövs några tabletter så är det bra igen.
Just nu äter han antibiotika i fall det hela handlar om någon infektion. Läkaren sa att vi kunde göra en chansning..

"Jag måste berätta hur jag tänker " Det var så läkaren sa när han berättar om de olika allternativen till att Andreas mår dåligt. Jo visst kanske man ska göra det men det startar ju bara en massa tankar, tankar som man inte hade behöft ha om han bara att hållt munnen stängd.

Idag är tanken att jobba igen.. Hoppas att det går!
Innan det ska vi åka till vårdcentralen där vi ska hämta sjukintyg och få en stämpel i hans högkostnadsskyddshäfte (eller vad heter det?) Efter det ska vi åka till Onoff köpa något nytt spel till Wii så Andreas har nått kul att göra när han är hemma så mycket.
Efter Onoff ska vi upp till sjukhuset igen och hämta måltidsersättningsdrycker som han ska dricka tre gånger om dagen tillsammns med att han äter mat som vanligt. Förhoppningsvis kan han gå upp alla de många kilon och gärna några till som han gått ner..
Sen blir det mataffären och handla lite och sen hem.. för att halv tre åka mot jobbet!


Efter att ha skrivit såhär långt ringde Andreas mobil för 3:e gången denna morgon.
Första gången stannade hjärtat.. då var det en av Andreas mammas kompisar som jobbar med mat - hur man ska äta och så.
Sen ringde hans mobil igen.. denna gången var det någon av Andreas mammas kompis jobbarkompisar som ringde.
Tredje gången.. bara för några minuter sen ringde de från sjukhuset och sa att vi han fått en ny tid halv tre idag. Läkaren ska då berätta hur han tänker framåt. Mer sa de inte i telefon. Jag hoppas att de har fått några provsvar och att de besked vi kommer att få är positivt. Om de inte hade fått svar på några prover borde de väl inte ha ringt och sagt att vi ska komma dit??


Så.. inget jobb idag heller..!!
Alla ni där ute... håll tummarna!

_______________________________________________________________________________

" Huvudet sprängs av alla tankar "

// Lisa









Kommentarer
Postat av: mi

Jag håller tummarna så hårt jag bara kan! Säg till om jag kan göra något..

2009-12-02 @ 16:38:50
URL: http://ni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0