Svart-vit tv & en massa annat...

Jag vet inte riktigt anledningen men på tv´n i vardagsrummet är tv3 svart-vit.. intressant värre! Dessutom har vi väldigt ont om kanaler. Tanken var ju att vi skulle flytta in i 1:e januari och kanske är det därför vi inte har så många kanaler och kanske är det därför bilden inte är den bästa! Om vi inte har fler kanaler och bättre bild i början på januari är det bara att ringa till hyresbostäder och fråga.

Nu har jag fart runt här hela kvällen och plockat med saker.. kartongerna börjar sakta men säkert minska i antal och det blir hur bra som helst här hemma.. Jag trivs enormt bra här!
Idag skulle jag laga mat för första gången på väldigt länge.. pyttipanna och ägg.. när jag stekt pyttipannan och skulle lägga i ägget märkte jag att de var gamla - utgångsdatum 2:e dec. Hmm... snacka om att det var varit mycket om det står kvar ägg som gått ut för så länge sen.. så till kvällsmat blev det endast pyttipanna men det gick ju det också...
I början på kvällen var även lillebror som kom hem från Göteborg här och hälsade på tillsammans med Karlsson. Lillebror kommer tillbaka imorn någon gång på dagen för att hjälpa med att plocka upp saker och få lite mera ordning här.


På stan idag kollade jag upp måtten på soffan så imorn blir det att mäta här hemma och så om den får plats.. vore tråkigt annars!
Hittade även en supersnygg taklampa som jag har tänkt att vi ska ha i vardagsrummet.. Den kostar 1400:- så det gäller att spara. Andeas har inte sett den och jag är lite nervös att han säger att vi absolut inte ska ha den.. Hmm.. vi får väl se..! Håller tummarna för att han låter mig köpa den och sätta upp den här.. hihi!
Förutom soffa och lampa står följade på vår inköpslista: Nytt köksbord, en tvättmaskin och en ny tv. Förhoppningsvis kan vi hitta de flesta sakerna inom kort.. speciellt en tvättmaskin. Det är nästa första prioritet - tillsammans med soffan.

Ska första somna tidigt idag.. Igår somnade jag inte förrän 4. Klockan ringde 8 men åd gick det verkligen inte att ta sig upp. Mamma ringde klockan 9. Då låg jag fortfarande och sov. Men det var bara att släpa sig upp ur sängen!


________________________________________________________________________________

" Är fantasier farliga eller är det något vi behöver för att överleva? "

// Lisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0