Full fart fram till 4:e januari

Hemma igen.. har käkat mat; idag blev det potatis, kött och skysås med lök. Andreas äter massor, han är med och lagar mat och är verkligen hur engagerad som helst. Han är som en helt ny människa. Det är faktiskt mycket roligare att vara två stycken som lagar mat. =)

Som sagt.. idag har vi beställt en ny soffa - en med dubbeldivan. Den är supersnygg och tillsammans med lampan från Chilli som kommer det bli hur snyggt som helst. Soffan kommer v.6. Men det är sjukt hur mycket soffor det finns. Har varit överallt och man bli knäpp.

Har varit borta på Kungs tv och tittat på en ny tv men det var väl inte något som kändes helt hundra.
Imorn ska mamma och jag städa gamla lägenheten, lär ju ta ett tag och imorn är den enda dagen som passar innan nyckeln ska lämnas tillbaka. På onsdag ska vi till Linköping - Andreas ska få cellgifter och mamma och jag tänkte ta ett varv på IKEA och kolla bland annat nya lampor, duschdraperi, knivställ, gardiner till köket mm..
På torsdag är det ju nyårsafton och på fredag lär man väl inte göra så mycket. På lördag ska vi fira kul med Andreas kusiner i Linköping. På söndag ska vi åka till Karlskoga och fira jul med mina kusiner och min mormor och morfar. Och på måndag är det dags att lämna tillbaka nyckeln till gamla lägenheten. Så enda dagen vi har som vi kan städa på är imorn.
Det har varit full fart idag och det kommer det vara fram till 4:e januari. Efter det får jag andas igen fram till den 11e januari då simskolan sätter igång igen!


På kvällen imorn blir det ett varv ner till onoff och elgiganten för att se om vi kan hitta någon tv där!
Nu ska jag slänga mig i soffan och hoppas på att det finns något bra program att titta på...
Som sagt idag har jag varit riktigt effektiv.. känns toppen! Just nu håller jag på att tvätta och än så länge verkar det fungera bra. Tvätten är klar om ca 20 min. Då kör vi igång en till maskin. Även diskmaskinen är igång! Fan va vi är duktiga! =)

_________________________________________________________________

" Det är mycket man vill och det är mycket man inte vill "

// Lisa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0