Varför vill tjejer ha "bad boys"? (del 3)

Varför vill tjejer ha ”bad boys”?

Fråga: Tack för en underbar spalt, läser den så ofta som jag hinner med här på jobbet om nätterna. Jag är en kille på 23 år och i mina två senaste förhållanden så har det gått åt pipsvängen för att jag har varit för snäll.

Det är inget nytt att tjejer söker efter ”bad boys”. Men jag kommer inte riktigt underfund med varför? Mina tjejkompisar kommer gråtandes till mig när killar behandlar dem illa. Varför utsätter sig tjejer för sådant och vad är charmen med ”bad boys”?

Själv har jag tatueringar, lyssnar på brutal musik och partajar gärna loss, så jag känner inte att jag är tråkig. Men däremot genomsnäll, lyhörd och väldigt omtänksam – och det verkar vara felet.

Calle



Linn svarar: Jag vet inte om det ligger något i uttrycket ”snälla killar får inte kyssa vackra flickor”, men visst kan man förundras över hur vissa män kan behandla kvinnor dåligt, och ändå vara attraktiva i många kvinnors ögon. Det är en ekvation som är svår att begripa. Farliga män har i alla tider lockat till sig kvinnor. Det finns flera olika psykologiska förklaringsmodeller till varför en sådan dysfunktionell relation uppstår, men det kan handla om alltifrån rädsla till förhoppningen om att kunna omvända en person. För vissa kvinnor handlar det om att skaffa sig en partner med sidor som man själv inte ”står ut med” att ha.

I längden handlar det ändå om att försöka hitta en partner där det finns en sund utgångspunkt, så därför är jag helt övertygad om att du ska fortsätta stå för den genomsnälla och omtänksamma kille som du är.

Det kommer att ge utdelning. Lita på mig!

 

Källa: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/fragalinn/article5689051.ab 

 

Backstreet boys - Straight through my heart

__________________________________________________________________________

 

" I just can´t believe it "

 

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0