Finns det något som kallas öde?

Kvällen igår var toppen..! Önskar bara att han inte skulle flytta.. Hur ska jag klara mig nu? Jag gissar att jag får nöja mig med telefonsamtal även om det känns jävligt konstigt och inte alls kul!
Igår iaf.. först åt vi mat på Harrys, hur trevligt som helst. Samme kom förbi en sväng. Han fick käka resten av min mat som jag inte fick i mig.. haha..
Nej det är faktiskt inte alls kul.. Har ingen ork men kan inte äta. Har knaprat dextrosol hela morgonen och fått i mig en morot - bättre har det inte blivit.
Efter maten hämtade vi ut biljetterna till bion - baksmällan. Vidare bar det av mot Delhi en sväng.
Filmen började halv tio och jag vill lova att det var en riktigt rolig film..

Ca 2 timmar senare var vi påväg ner mot strömmen. Där satt vi i flera timmar och pratade. Vi insåg tillslut att det hade blivit alldeles för kallt för att sitta kvar. Jag frös så jag skakade och inte kunde sitta still - tänderna hackade och benen skakade. Vi började gå upp mot stan igen men vid rådhuset ringde vi taxi.
Väl hemma - helt slut - skulle jag ringa Andreas och skicka sms till Robin och säga att jag var hemma men mobilen hade bestämt sig för att motarbeta mig helt.. I över en timme gick det varken att ringa eller skicka sms. "Endast nödsamtal" VA? Jävla telefon! Jag for omkring i lägenheten men ingen teckning någonstans. Letade fram en gammal mobil och flyttade över kortet, vilket inte hjälpte. Tillslut gav jag upp och lyckades somna mitt upp i allt - utan att ha gjort mig i ordning. Kl 3 började min mobil leva igen. På ett par sekunder fick jag 10 sms. Flera om missade samtal,  några oroliga sms från Robin, sms från nån kotte där det stod "kids of babylon" (har nu slagit upp numret och av någon anledning tillhörde det Alltransport i Östergötland, hmm. va??) Jo men visst - det låter ju inte ett dugg vettigt!

Så kl 3 iaf kunde jag ringa Andreas och säga att jag kommit hem.. "skulle inte du ringa" är det första han säger.. Ehh jo men det var liksom omöjligt!
Sen var det omöjligt att somna igen.. somnade nog inte förrän efter 4.
Vaknde i morse av att det spöregnade ute..

Så idag flyttar han - men om drygt en vecka fyller jag år och då skulle han kommer hem.. Eller hur? Det var ett löfte!
Så lördag nästa vecka - förmodligen utgång med totalt röjj - inga gränser!!


Det regnar fortfarande... Jag undrar - finns det något som kallas öde?

_______________________________________________________________________

" Det var det bästa på många år... "

// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0