Kampen mot kokboken

Snart ska jag åka mot jobbet...
Just nu känns det skönt att åka iväg.. Behöver annat att tänka på..

Kommer hem strax före halv nio. Då ska jag frysa in kantarellerna (för det var väl sånna?) som jag fick av Emmie igår. Har letat runt i kokboken nu på förmiddagen efter hur jag ska göra med dem.. det gick verkligen inget bra..
Det finns 3 alternativ till varför:
1. Jag kan inte slå i en kokbok.
2. Kokboken är knäpp - det står inte hur man ska göra.
3. Jag har inte tålamodet att leta tillräckligt länge för att kunna hitta rätt.

Själv tror jag seriöst på alternativ nr 2... =)

Ringde till mamma som försökte hjälpa mig att hitta men det gick ju inte bättre. När hon kom hem letade hon upp sin kokbok, ringde upp mig och talade om hur jag skulle göra. Så nu vet jag hur jag ska göra med svampen. Det blir kvällens projekt efter jobbet.


________________________________________________________________

" Vad är det egentligen som krävs? "

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0