Tankarna går till framtiden...

Sen sist...

Till sommaren har jag pluggat klart. Kommer att kännas konstigt, nu är det dags att hoppa ut i arbetslivet på riktigt. Har pluggat hela livet och nu snart är det slut. Hur kommer det att gå?
Har verkligen inte haft någon ork att söka jobb och inte ens ett cv är skrivet.. Kan det vara så att jag inte förstår att det nu är på riktigt.. att skolan snart är slut och att jag till hösten inte kommer att sätta mig i de så välbesökta föreläsningssalarna och seminasierummen.. Hur ska detta gå?
Kommunen ska spara ett antal jävla miljoner och de mängder av tjänster som i julas fanns att söka har försvunnit. Det som ligger ute nu är 3 tjänster i förskolan och ingen tjänst i skolan. För en veckan sedan hade jag inte en aning om hur min framtid skulle se ut. Det gör jag väl inte riktigt nu heller men.. Denna veckan var tanken att jag skulle börja skriva cv (vilket inte är gjort) och jag skulle söka jobb. När jag insåg att det skulle bli svårt att få jobb började jag fundera över hur detta skulle lösa sig, ingen inkomst och massor med utgifter.
Förra helgen var jag på simlärarkonferens i Täby, bodde på lyxhotell och lyssnade på mängder med bra föreläsningar. En kvinna från Australien tillsammans med den tjej från Nynäshamn var de som gjorde störst intryck och inspirerade mig mest. Hemkommen därifrån började jag fundera över om jag skulle fortsätta jobba på badet i höst, för att veta att lite pengar skulle komma in varje månad. Utöver detta skulle jag då jobba på förskolor och skolor. Tanken utvecklades och efter ett möte på badet i onsdag är Lisa nu lovad en fast tjänst minst 75% på badet. Vad jag kommer att göra står inte riktigt klart än men någon form av huvudansvar för simskolorna blir och förhoppningsvis kommer jag att få jobba mycket med grupperna också.
Efter konferensen är jag hur inspirerad som helst och har massor med tankar om hur simskoleverksamheten ska förändras. Sen kanske det går helt åt skogen med alla planer men jag har i alla fall massor med idéer och tankar.
På tisdag blir det möte med chefen och alla frågor kring lön och arbetsuppgifter kommer att redas ut.
Så minst ett år framåt kommer jag att jobba på badet.. Jag har utbildad mig i 4 år till lärare och förskollärare och så hamnar jag på badet.. hmm... och faktiskt just förtillfället känns det helt rätt! Lisa är född på badet, lämnade det för ett par år men är nu sen fem år tillbaka och kommer att stanna (i alla fall ett år till, men vem vet, kanske är det så att det är detta jag ska göra?)

Mera då...
Ny kurs har påbörjats och Lisa har blivit lat... hihi.. skulle pluggat just nu men väljer att skriva detta istället. Vad har hänt med den duktiga Lisa? Har inte gjort mycket alls sen kursen började även om jag skulle behöva göra massor. Denna veckan skulle jag ha pluggat, börjat läsa till och skriva på uppsatsen som ska göras i denna kursen, men nej... har bara läst ett par sidor.. Lisa har valt att jobba istället, tjäna pengar är mycket roligare... hihi..

Senaste nyheten... Min lilla Linda ska gifta sig!! Så jag ska på bröllop i sommar...
Andreas kusin har fått barn... så..
en liten slutsats...
Livet rullar väl på som det ska antagligen.. Människor dör, människor föds, människor gifter sig.... Andra... jobbar, pluggar, tänker för mycket och undrar hur vissa relationer kommer att utvecklas...

Nej, kanske borde få lite skolarbete gjort, innan Andreas kommer hem och innan vi ska käka middag med några och sen gå på bio.. hm.. och hinna göra mig i ordning också.. Detta betyder att tiden till att plugga blir... en timme? Hahaha mycket gjort blir det ju inte!

Som sagt mina tankar går till framtiden och att plugga hamnar därför långt långt ner på listan med saker att göra..

Winnerbäck och Lisa Ekdahl


_____________________________________________________________________

" Utbränd...? Jag?? "

// Lisa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0