En helg med sol, jobb och vila

Idag har det hittills inte hänt så mycket och det lär inte hända så mycket resten av dagen heller.
Skulle börja skriva på uppsatsen men insåg att jag inte hade en aning om hur den ska skrivas. Har skickat ett mail ett kursansvarig och hoppas på att människan svarar imorn så jag kan sätta igång. Så idag blev det inget skrivande men jag har läst lite ur de böcker jag lånat hem.

Gårdagen började med sovmorgon.. kl 11:15 var det dags att traska bort till Hälsoteamet för ett antal timmars jobb med simskolor.
Kl 15:30 var jag hemma igen och Andreas som varit ute på landet och tittat på bilar som kör omkring i skogen (kul värre) ringde och frågade om vi skulle åka och käka. Han kom hem och hämtade mig och vi åkte ut till Lindö och satte oss i solen nere vid hamnen och käkade. Helt underbart vill jag lova!

I torsdag ringde Andreas till mig på jobbet och frågade om jag behövde ha bilen på fredagen, vilket jag behövde eftersom jag skulle ut till Husby och jobba. Med det sagt fick jag reda på att han såld bilen. Haha, verkligen jättekul. Hur skulle jag nu ta mig ut till landet? Buss, inte en chans! De alternativ som fanns var att gå upp 04:15 och skjutsa Andreas till jobbet och sen hämta honom på kvällen. Det andra alternativet var att ringa mina föräldrar och se om jag kunde låna deras bil. Som tur var slapp jag gå upp 04:15. Istället fick jag skjutsa pappa till jobbet för att få låna bilen. Detta gjorde att jag fick sova nästan 3 timmar längre än om jag skjutsat Andreas till jobbet.



Veckan som kommer är det inga lektioner utan kommer plugga hemma. (om jag är så duktig)
Måndag: Plugga hela dagen, kanske träna om jag känner mig bättre.
Tisdag: Träffa chefen kl 10. Ett varv på stan och fika i solen?
Onsdag: Plugga plugga plugga, åka till IKEA?
Torsdag: Plugga, massage kl. 14.
Fredag: Åka till mormor och morfar.

Så som det ser ut för tillfället så blir veckan lugn. Hoppas på massor med sol så jag kan sitta på balkongen och plugga. (eftersom jag ju måste ta tag i pluggandet)


_________________________________________________

" En dag så kommer allt bli bra "

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0