En skrivare med eget liv...

Vår skrivare som köptes för ca två månader sen har fått ett eget liv. Visst låter det helt sjukt men jag börjar tro på det alltså. Det skriver ut precis när den känner för det. Det spelar ingen roll vad det är för dokument. Ibland skriver den ut en sida ibland två ibland fler. Min bror som igår kom hem från Dublin fick åka hit idag och hjälpa mig. Han blev lika knäpp på skrivaren som jag är.
Började för ett tag sen med att ringa till expert där vi köpte skrivaren. Han säger åt mig att de inte kan hjälpa mig. Jag fick, igår, därför ringa till HP-support. Av det blev jag ju inte klokare.
Han började med att säga att han måste ha ett bevis på att skrivaren fortfarande är inom garantitiden... detta kunde inte bevisas på annat sätt än att skicka in kvittot. Detta skulle då ske via mail, vilket betydde att jag var tvungen att scanna in kvittot. Hur man gjorde hade jag ingen aning om.. frågade han som jag pratade med. Fick till svar att de inte hade något teknisk aupport utan att jag fick leta fram intruktionerna... GRATTIS.. och vart hade jag lagt dem då... hittade dem men det visade sig att jag kunde fixa scanningen utan att läsa. När jag väl fått iväg mailet och väntat en kvart som han sa åt mig ringde jag tillbaka..
Fick då prata med en ny kotte som menade att det skulle ta en timme innan mailet kom in. Han kollade iaf mailen och som tur var hade det kommit in..
Efter ett antal minuter senare menade han på att det var fel på word på datorn eftersom det fungerade att skriva ut från de andra programmen.. mhm.. okej..
Efter att samtalet avslutats började jag skriva ut från andra program, bland annat adobe och hela plötsligt fungerade inte det heller.. Då var jag inte alla glad.
Så idag när de precis hade öppnat på supporten ringde jag igen. Ytterligare en ny människa fick jag prata med och efter att ha förklarat vad som var problemet säger hon, jag kopplar dig. Så fick jag förklara problemet ytterligare en gång för nästa snubbe. Inte heller han kunde säga vad felet var.. dock var han nog den som har varit mest vättig av de jag pratat med.
Efter mycket om och men och väldigt många minuter i telefon säger han att jag ska installera skrivaren på våran andra dator och se om problemet kvarstår eller ej. Installationen som tog nästan en halvtimme gav inget positivt resultat och det var bara att ringa tillbaka till HP.
Nu fick jag prata med en annan mupp igen... och fick då dra hela historien från början igen. Nu hade den blivit längre i och med att jag testat en massa saker för att se om den skulle fungera. 
Han sa att jag först skulle uppdatera USB-portarna på båda datorerna för att de om det var fel på dem. Om det ändå inte skulle fungera så skulle jag byta ut USB-kabeln som går mellan datorn och skrivaren. 

Nu får jag alltså vänta tills imorn då min bror kommer med en annan USB-kabel. Om detta inte fungerar då sa han HP-nissen att det KANSKE kunde vara fel på USB-porten på skrivaren.. jo tack du. Efter massor med timmars arbete med att få skiten att fungera så kanske de kan sträcka sig till att det är fel på skrivaren och inte våra datorer. 
Så fungerar inte skrivaren imorn så åker jag in till expert.. då tänker jag inte hålla på att trassla med skiten mer!! 




Det som är lite intressant när man ringer nånstans och har frågor om sånt man inte riktigt kan.. då kan dom lura i en precis vad som helst.. det gäller verkligen att ha stenkoll på vad som händer och vilka rättigheter man har.
Som när jag för ett par veckor sen ska byta batteri i bilnyckelsdosan (eller vad det nu kallas) och han inne på Rejmes säger att han inte har haft sönder den trots att den före byte och batteri och skal fungerade.. och efter bytet fungerade den inte. "Nej vi kan inte ansvara för att den inte fungerar" ??? VA? "Nej, vi byter massor med sånnahära i veckan utan problem" Mitt svar blev att men nu har det ju blivit problem... och han menade fortfarande att han inte kunde ansvara för att den hade gått sönder.. IBLAND UNDRAR JAG VAD MÄNNISKOR TÄNKER MED OCH VAD DE HAR INNAN FÖR PANNBENET!!
Det krävdes att Andreas kom ner till Rejmes för att han skulle säga att jag kunde få pengarna tillbaka...
Ett sånt bemötande ger färre kunder... det kan jag lova!!



Nomy - If you can hear this





_________________________________________________________________________________________

" They say but, it´s not "

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0