Det är fan inte lätt alltså...

Hemma från möte med chefen och en glass i solen. När jag kom hem kändes det allmänt piss att behöva gå in i lägenheten och sätta sig igen. Beslutade mig för att flytta ut allt på balkongen och sitta där istället. Så nu sitter jag i solen och skriver. Känns liksom lite bättre. Även om det var ett himla bestyr med att få ut datorn, internetkabel och strömkabel eftersom batteritiden inte alls är lång.
Mötet gick nog bra tror jag, lönen och arbetstiderna är väl inte de bästa men va ska man göra. Många blir avskedade eller har svårt att hitta jobb och själv blir jag erbjuden ett jobb. Det blir nog bra detta, om jag inte tare chansen nu kommer jag inte att få den igen. Och va fan, jobba som lärare kommer jag ändå att kunna göra mängder med år.

Det är konstigt men när det gått över gränsen, det är då jag mår som bäst. Visst är det konstigt. Kanske är det bara inbilning för att jag vill att det ska vara så. Önskar att stunden hade varat längre men troligtvis hade kroppen sagt ifrån igen och då ännu mera.

Tyvärr blev det ingen träning idag och det lär nog inte bli någon senare ikväll heller. Nu när jag inte har någon bil längre känns allt så mycket jobbigare. Måste sitta på bussen, så som jag gjort så många år, men nu känns det bara allmänt tråkigt. Kan inte ta mig dit jag vill och när jag vill. Allt blir så mycket omständigare.
Så när jag snart börjar tjäna pengar (kanske inte mycket men mycket jämfört med att vara student) blir ett av mina inköp en bil!
Något som jag också kommer att införskaffa är en ny dator, den jag skriver på nu är inte alls något vidare. Den väger bly och är allmänt dålig. Så en lite och behändig dator med mobilt bredband blir det också.

Snart är det dags att beställa tid för ny tatuering. Motivet är valt men platsen har jag inte en aning om ännu. Det är sant det där med att man blir beroende. Om man väl ha gjort en så vill man bara ha flera. Som jag känner nu ska jag göra två till, en förhoppningvis inom kort och den andra får vänta lite.

Blink 182 - All the small things

Ajaj.. Länge sen länge sen...
Tänk om man kunde vrida tillbaka tiden...






______________________________________________________________________

" ..då skulle jag falla pladask... "

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0