Relationer...

Vad är det som är så speciellt med relationer? Eftersom jag nu ändå tänker på så mycket annat varför skulle jag då inte kunna fundera över detta också?
Den ena relationen är mer speciell en den andra och den tredje är mer komplicerad än den första och sen finns det också de relationen som man inte alls kan förstå sig på! Det är ett under att vi lyckas att hålla våra relationer levande.

Självklart är vi inte samma människor tillsammans med alla människor. Tillsammans med den första är jag världens duktigaste, tillsammans med den andra är jag något som jag kanske önskar att jag vore lite oftare och tillsammans med den tredje är jag ibland någon jag inte alls vill vara.

Vad är det som begränsar oss i våra relationer till andra människor? Är det vår känslor som styr allt? Nervoritet, kärlek, ångest? Är det våra känslor som gör att vi inte kan utveckla våra reltioner till det vi vill att de ska vara?

Varför ska vissa relationer vara så svåra?
Vissa relationer fungerar utan några som helst problem.. eller är det så att alla relationer har problem och finns det inga problem, så beror det på att de inblandade i relationen inte öppnar käften och säger något? Att de går och bär på något de stör sig på?
Finns det något som kan kallas det perfekta relationen? Vad innebär i så fall den perfekta relationen?

Sen har vi ju självklart de relationer vi har till de människor vi inte ens känner.. Och är det inte de som är de konstigaste? Att gå och fundera över vad människor som vi inte ens har en aning om vilka de är, tycker och tänker om oss. Handlar det om egoism? Att vi tror att alla bryr sig om oss? Eller är det faktiskt så att alla människor vi möter bedömer oss på ett eller annat sätt?


Turning point - streets of roses




___________________________________________________________________

" Ibland kräver livet för mycket av oss "

// Lisa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller är det vi som kräver för mycket av livet?

2009-04-13 @ 15:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0