Gud, maskar och en eventuell gråzon

Även om jag inte känner mig på topp så mår jag ändå bra när jag tränar.. konstigt det där. Kanske går tankarna till annat, till något bättre..

Helgen som varit var faktiskt bra.. En lugnt fredag följt av en lördag med plugg och efter det hockey med några vänner, följt av besök på en fest. I och för sig hade typ alla gått när vi kom men iaf.
Söndagen tillbringades på gräsmattan i solen bredvid strömmen med Andreas. Efter det hem en sväng och sen hem till föräldarna för att käka mat.

Veckan började med en totalt värdelöst föreläsning. Har pluggat fyra år men detta för nig första föreläsningen som jag varit på där jag inte lärde mig något.. Lite tråkigt eftersom det var sista för denna utbildning.
Efter det hade vi i gruppen en timmes lång diskussion om religion. Allt från Guds förlåtelse av alla till jämförelse mellan Gud och maskar. Något som jag starkt reagerade på var att Gud tydligen inte skiljer på synd och synd. Att oavsätt om någon har stulit ett tuggummi eller mördat någon så ser Gud på dessa människor på samma sätt. Han förlåter dem båda. Konstigt det där. När man själv inte har någon koll är det svårt att verkligen sätta sig in i andras sätt att tänka, särskillt när det inte finns konkreta bevis för att det finns någon Gud.
Vi insåg att vi nog inte skulle komma till himmelen men hoppas på att kunna hålla oss från helvetet... Vi hoppas på att vi hamnar i någon gråzon därimellan.. och den är förhoppningsvis stor!

Efter detta hade jag tänkt att gå upp till gymmet.. det var många diskussioner i mitt huvud. En del menade att jag borde gå hem och lägga mig för att kunna bli av med den sprängande huvudvärken.. Men den andra sidan, som för övrigt vann, tyckte att jag skulle gå till gymmet iaf. (Då jag skulle få dåligt samvete om jag skippade träningen)  Väl på gymmet och det älskade löpbandet försvann huvudvärken.. Så fort jag tränat klart kom den dock tillbaka.. men jag säger ju det. Jag mår bäst när jag tränar!


Parken - Låt mig få följa dig ner



Winnerbäck - Gråa dagar

Mm.. precis..!


____________________________________________________________________

" Men när hösten skingrat myggen kommer klådan innifrån. Det både isar och bränns och jag vet hur det känns hjärter Dam. Det finns så mycket att förlora, dina drömmar så stora. Här är gatorna alldelses för små. Här sitter alla på café och säger det är ingen idé det är försent ändå. Och dina chanser blir allt färre och ditt tvivel bara värre på café finns ingen hjälp att få. Klådan bygger bo och du får ingen lugn och ro, här ser du tågen komma och gå. Och din trygghet stramar allt för tätt inpå. Och det isar och det bränns och du letar efter gråa dagars skäl att skynda på. coh vill byta planet, hjärter Dam jag vet hur det känns."

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0