Farliga stad...

..Norrköping.. vad har hänt? Var det såhär förr? Såhär farligt? Människor blir mördare, knivskurna, rånade och våldtagna om vart annat... var det verkligen såhär för kanske 10 år sen...
Jag upplever det inte så... men kanske är det för att jag endast var 13år då. Men är det så att samhället i stort har blivit farligare? 
Vad är det som händer? Hur kommer det sig att allt kan gå så fel?  

Nu är det inte längre bara farligt att gå ut sent på kvällarna eller på nätterna... nu är det också farligt att vara ute på dagarna och tidigt på kvällarna... hur kommer det sig?
Vilka har bidragit till att det har blivit såhär?? Alla? Eller är det bara ett fåtal?
Om det bara är ett fåtal som har ställt till det, hur kommer det sig att resten accepterar det?  Handlar det om att vi inte vågar för vår egen säkerhet?
Såg ett klipp på nätet där en man precis rånat en smyckesaffär. Han går efter rånet lugnt därifrån.. människor runt omkring bara tittar på.. det händer ingenting.. Varför? Kanske hade jag inte agerat annorlunda men jag undrar varför det är såhär..

Vi hoppas på en bättre framtid.. en framtid som vi alla kan leva i och må bra.. en framtid som kanske kan kallas en utopi! Men är det inte så att vi måste drömma för att överleva?


_______________________________________________________

" Lyckliga människor skriver nog inte dagbok "

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0