Du tror på det själv va?

Helgen var underbar.. inga krav och ingen press. Badade i havet och kallt var det kan jag säga.. hotellet som vi bodde på låg precis vid vattnet och från rummet hade vi världens finaste utsikt.
På hotellet kryllade det av poliser eftersom det var demonstration i Malmö, vilket vi först inte visste.


 Denna lapp satt utanför polisstationen i Ystad.. hmm...


 En av pappas presenter.. ett motorblock från en gammal volvo.. i ordninggjort av mig och Andreas.

 Sveriges sydligaste udde.

 Utsikten från hotellrummet

 utsikten från hotellrummet


Fick äntligen se Wallanderstranden som nu har blivit min nya favorit.. Tyvärr fick jag inte vara där så länge då min bror och Andreas inte stod ut att vara där mer än en kvart. Jag skulle ha kunnat sitta där hela kvällen och titta på solnedgången... men men. Bilder tog jag iaf i mängder!
 Wallanderstranden

 Wallanderstranden vid solnedgång

 Wallanderstranden vid solnedgång

 Wallanderstranden vid solnedgång



Igår var vardagen tillbaka och besök på praktiken som gällde. Pratade med två lärare om elever som behöver extra stöd. En av lärarna var så himla positiv så jag först undrade om hon levde i nån slags drömvärld men efter ett tag hängde jag med på hennes tankegång och enligt henne fungderade detta sätt att tänka och handla. Hon pratade om förhållandet till elevernas föräldrar och att man måste mötas på samma nivå, att man som lärare inte kan tro att man är bättre än föräldrarna. Samtidigt poängterade hon att pedagogen måste vara bestämd på de punkter som gäller eleven och vad den behöver men att det är viktigt att vara en medmänniska, inte bara professionell.

Efter praktiken var det aerobic och efter fem minuter hade jag världens självförtroende och tänkte att det här är inte så svårt.. men hmm.. redan ett par minuter senare ändras denna tanke och rätt var det var hörde jag mig själv säga "du tror på det själv va?" När ledaren längst fram gjorde nått som jag verkligen inte fattade mig på. Tjejen brevid hörde mig och skrattade... hihi.. den får jag bjuda på, hon och jag var ungefär lika vimsiga bara att hon klarade av att inte säga något..
Nästa vecka skulle det tydligen bli ännu svårare men jag hoppas att det inte är så mycket nytt så jag kan lärar mig det gamla först innan det nya kommer till..!

Kommer nu från en plågsam timme på massagebänken.. idag var det inte alls kul...! Trodde att jag skulle få be henne att sluta men det var bara att bita ihop och ligga kvar. Har fått ytterligare övningar att göra eftersom jag har sånna berömda simmaraxlar... måste nu börja träna baksia axlar för att få ordning på detta. Jag sa till massören att det inte kändes som att det hade gått framåt nått men hon förklarade att hon nu till skillnad från i början tar i massor.. så framåt har det tydligen gått trots att jag inte känner det. Ska tillbaka om två veckor så innan det blir det massor med tid på gymmet för att träna baksida axel.

Har nu hemmastudier resten av veckan så nu har jag planerat att bli klar med de flesta uppgifter för att kunna fördjupa mig lite i kursens olika delar, läsa böcker bara för att jag vill och tycker det är intressant.
Kvällen blir lugn och förhoppningsvis kan jag hålla mig ifrån skolarbetet..!

_______________________________________________________________


" Vi skulle faktiskt kunna jobba 75% "

// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0