H&M på norska...

Söndagens arbetspass var kämpigt.. dels är vi bara två kvar som jobbar, var tre förut och dels så hängde inte rösten med. Självklart kunde jag inte vara tyst, gick bra till en början men sen blev det för mycket stök och prat bland barnen. Jag vet inte riktigt åt vilket håll rösten är påväg. Just nu tror jag att den ligger på samma ställa som i söndags varken bättre eller sämre. Men jag känner att jag inte kan prata för länge, då försvinner den.
Beställde kläder från H&M-katalogen igår och eftersom jag hade frågor ringde jag och beställde. Efter ett par minuter var rösten nästan helt borta. Hostar gör jag nästan hela tiden och jag tror att lungorna snart följer med upp.. och att jag hostar sönder revbenen..
Beställde iaf en jacka och några tröjor.. När jag ringde första gången, vilket var redan på morgonen så hade deras datasystem lagt ner och hon jag pratade med skrev därför upp på en lapp vad jag skulle ha. När datorn fungerade igen skulle hon skriva in det på datorn. Jag ville veta vad som fanns inne och vad som inte fanns och fick då ringa tillbaka senare. Datorn fungerade inte då heller och jag ringde igen senare, klockan var då efter 20. Först och främst var det världens kö och när jag väl kom fram blev jag kopplad till de som jobbar på H&M i Norge.. hmm.. hur skulle det här gå? Hon fattade inte vad jag sa och jag förstod inte allt hon sa. Jag bad henne att koppla mig till de i Sverige och efter mycket om och men kom jag rätt. Min beställning hade inte skrivits in på datorn och jag fick säga allt igen.. men nu ska det nog stämma. Får jackan i slutet på oktober och resten i november..

Idag har jag varit på utvecklingssamtal på min praktikplats.. Först pratade jag med lärarna om hur de förbereder sig och vad de ser som svåra samtal. I slutet av utvecklingssamtalen frågade jag eleverna och föräldrarna vad de tycker om skolan. Mycket som de sa kommer jag ha nytta av sen när jag själv börjar jobba. Någon som jag speciellt tänkte på var att föräldrarna inte vet vad som förväntas av dem, från läraren.. Det är väl jätteviktigt??
Så nu har jag klarat av VFU-uppgifterna som är i nästa kurs, känns hur bra som helst. Har även börjat läsa en av böckerna som är i nästa kurs; Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom. Har läst halva boken och den är hur bra som helst.

Imorn är det heldag i skolan för att förbereda slutseminariet som är näsa vecka..


David Powter - best of me   http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.653050

David Powter - Whole world around   http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.653047

Vilken känsla..! Känns i hela kroppen.. går inte riktigt att beskriva... kan lyssna på låtarna hur många gånger som helst!!

______________________________________________________________

" Kommer att titta upp mot stjärnorna ikväll, leta efter svar och något som jag inte vet om det finns där "

// Lisa

Kommentarer
Postat av: mi

Det är ju en låt som gått på radion jätte mycket tror jag.. :P Det är i alla fall Avril Laugvuin eller hur fan hon nu stavas. :P Jag tror att du vet vem jag menar i alla fall. Eller jag tror det är hon, hon är den enda som jag hört sjunga den i alla fall. Jag kom på mig själv med att glömma för en gångs skulle skriva vem som gjort den, men jag var för stressad för att fixa det :P krama*

2008-10-15 @ 18:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0