Slitsam dag med många utmaningar

Igår kom jag på att ett av de ställen man inte ska tänka på, på bussen.. var på väg till jobbet och fastnade som ofta i mina egna tankar och vaknade upp när bussen var en meter från hållplatsen.. så det vara bara att åka vidare och gå av vid nästa... Så går det när man tänker för mycket!
Efter att ha varit ledig två söndagar i rad kändes det jobbigt att behöva åka till badet igår. Brukar känna mig rastlös när jag inte jobbar på söndagar men efter två leddiga har jag kommit över denna rastlöshet..
När termin ska jag inte jobba lika mycket och troligtvis blir det inte längre söndagar.. skulle egentligen inte jobba alls nästa termin men det blir nog så iaf. Trots att det var motit att ta sig till jobbet i regnet var det väl värt det när jag kom dit.. Var ute i stora bassängen och simmade med de flesta grupperna och de var hur duktiga som helst, vilket jag inte riktigt hade förväntat mig. I lilla bassängen där de kan stå sätter de ner fötterna nästa varje meter.. Nu vet jag att de inte behöver göra det eftersom de simmar mellan 10 och 50 meter i stora bassängen utan problem.. så inga mer fötter på botten.. då... 

Den kursen som jag ska gå nästa termin kanske inte blir av vilket gör att jag blir klar till januari.. svar får jag senaste 16 oktober.. Vore skönt att få sluta plugga men samtidigt kanske jag vill ha den sista kursen också..

Idag har varit en ganska slitsam dag. Har varit vikarie i en helt ny klass, vilket var både intressant, utmanande och jobbigt. Eleverna testar gränser och jag kände mig ibland som världens diktator.. ingen höjdare men så var det tvunget till att bli. Vissa elever försökte luras genom att säga att de får göra vissa saker.. men problemet är att jag redan visste vad de får och inte får göra... hihi...

Massagen var återigen en plågsam upplevelse.. men bättre blir det skulle jag tro..!


______________________________________


" Får vi läsa? Får vi rita nu? Får jag läsa 10 minuter nu?? "

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0