Det finns alltid en anledning till ett beteende...

Jupps, det var så han sa igår.. nissen som höll i föreläsningen.

Håller på att fixa inför morgondagen då jag ska prata på kommunkonferensen.. börjar bli nervös.. men det går förthoppningsvis bra. Bara rösten håller, är fortfarande hes och kan inte prata för länge då försvinner rösten. Det är jag och en student till som ska prata och jag ska prata först så jag har mitt gjort.. och det känns bäst för då kan jag säga vad jag vill utan att behöva oroa mig över att det redan är sagt.
Planerar också lite inför fredag då jag ska vikariera i en fyra igen..

Igår var jag på första delen av två i konflikthanteringskursen. Det var hur bra som helst. När man sitter i skolan på föreläsningar blir man super seg och trött redan efter 20 minuter men igår satt vi två timmar och lyssnade och det var inga problem. Det säger mycket om både förläsaren och själva föreläsningen.
Men inledningen gjorde att jag och många med mig fick en stor chock. Han gav oss ett prov det första han gjorde efter att ha presenterat sig själv. Han delade ut det och vi fick fem minter på oss. Ha sa också att en elev i år fem hade klarat det på 4,5 minuter vilket inte gjorde saken bättre. Det stod tvärstopp i hjärnan och jag visste inte ens vad jag läste. Jag hörde många andra börja skatta och undra va fan det var för nått. En av de som var där trodde inte att det skulle gå att lösa, att han bara lurade oss.
Men det gick att läsa och när vi senare i lugn och ro gick igenom det hela var det ju inga problem. Det var kring våra känslor som provet hade skapat hos oss som hade byggde föreläsningen på.
Jag längtar till nästa föreläsning..

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och tittade igenom några nyhetssidor. När jag kom till NT´s hemsida var det första jag såg en artikel om Bråvikens kanotklubb. Det hade brunnit tidigt på morgonen och mycket var förstört. Det kändes verkligen. Många somrar har jag spenderat där nere och många minnen finns där. Många kanoter blev förstörda bland annat mammas och pappas gamla tävlingskanoter..


Idag har jag varit på studiebesök som tillhör den kursen som börjar nästa vecka. Var på kvinnojouren tillsammans med två i gruppen. Vet inte.. men jag tror inte att jag har smält det som vi fick höra än. Ändå gick vi därifrån kl 11. Det blir så himla verkligt när man kommer dit. Att få träffa någon som jobbar där, i deras miljö. Det blir liksom inte samma sak när någon kommer till skolan och håller i en föreläsning. Hon vi träffade var hur bra som helst på att berätta och förklara och vi lärde oss massor. Jag beundrar människor som klarar av att jobba med sådant.

Har också varit på massage idag.. massören bara skrattade åt mig när jag berättade om ytterligare problem.. Så nästa gång jag ska dit bli det helkroppsmassage. Hittills har det bara varit rygg, axlar och nacke i fokus. Nästa vecka blir det även ben och armar.. det är ju helt otroligt att det ska vara så mycket problem.. helt sjukt ju! Tur är väl att ryggen, nacke och axlar är mycket mycket bättre än när jag kom dit första gången.


Hur läser du detta???

LOVEISNOWHERE


___________________________________________________


" Ju mer man vill förändra någon, ju mer motstånd får man "

// Lisa


Kommentarer
Postat av: Robin

It is nowhere...

2008-10-22 @ 20:21:25
URL: http://tintin1331.blogg.se/
Postat av: mi

Love is no where.. (fast de kanske sitter ihop?)

men när jag läste igen såg jag att de också kunde bli Love is now here. Lustigt de där med hur våra sinnen koplar ihop det..

2008-10-23 @ 14:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0