Städning & ett värdelöst sovrum

Fredagen blev lugn... var inne i stan en sväng. Började på gymmet, vilket gick väldigt bra.. tiden går så fort när man fastnar i sina egna tankar.. man märker inte ens att man blir trött, inte förrän man kliver av löpbandet. 
Sen var det snabba steg upp till skolan.. tydligen så har alltid förändrats.. eller så var det såhär från början. När jag fick erbjudandet att vara med på kommunens konferens sa läraren att det bara skulle vara ca 20 stycken som skulle lyssna när jag pratade.. helt plötsligt ska det vara typ 100 som ska komma och lyssna och nervositeten steg direkt... men men det blir säkert bra!

När jag kom hem fixade jag lite och tittade sedan på en film.. kände att jag behövde bara få ligga ner och inte göra nån ting.. sen att jag for upp och ner ett par gånger är ju en helt annat sak..

Lördagen bestod av städning.. tittade igenom och rensade bland sånna saker som man bara slänger in i ett skåp och sen får det ligga där.. saker som man egentligen inte behöver eller saker som man behöver men inte har haft nån koll på vart de är. Arbetsrummet är fortfarande som ett bombnedslag, tänkte jag skulle få lite ordning där innan jag åker till jobbet.
Skulle möblera om i vårt sovrum igår.. och jag kan säga att det gick verkligen inte.. rummet är för litet.. så efter att ha släpat slängen fram och tillbaka ett par gånger slutade det med att vi ställde tillbaka den där den stod från början. Helt värdelöst..

Imorn ska jag till samma skola som jag var förra måndagen, ska vara vikarie igen..
Efter jobbet ska jag till massören igen.. och jag har faktiskt varit duktig och tränat baksida axel som hon sa att jag skulle göra..


Nej, nu måste jag få lite ordning här..

__________________________________________

" Jag kan lova att jag är en av dem "

// Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0